Schriftvervalsing

Just
Topic Starter

Schriftvervalsing

#1 , 24 mar 2011 09:19

Eind vorig jaar had ik en mijn (nu al ex) vriendin beslist om een nieuwbouw woning te kopen. Het contract was getekend maar mijn ex had slechte ervaringen gehoord over deze aannemer en daarom besliste wij samen de koop te stoppen. Als dit gebeurde met een aangetekende brief voor een bepaalde datum was er geen verdere aankoopverplichting. Mijn ex stelde een brief op en verstuurde deze aangetekend, ik kreeg een kopie van de aangetekende brief. Na het verstrijken van deze termijn kwam de aannemer echter aanbellen bij mij dat er helemaal geen aangetekende brief gestuurd was. Dit ben ik dan gaan controleren en blijkt dat de aangetekende brief en de stempel van de post allemaal vervalst was door haar. Als gevolg dat we 10% moesten betalen aan de aannemer. Door hevige ruzies die zij had met de aannemer was ze noch welkom bij het desbetreffende immo kantoor noch de aannemer. Daarom betaalde ik het verschuldigde bedrag aan de aannemer, zij zou dan de helft terugbetalen aan mij, dit werd ook op papier gezet. De relatie werd verbroken en zij liet mij schriftelijk weten via het OCMW dat het OCMW het verschuldigde bedrag ging terug betalen. Deze documenten van het OCMW liet ik dan ook controleren en deze bleken ook echter allemaal vervalst. Het OCMW vond het niet nodig hiervoor klacht in te dienen. Na haar hiermee te confronteren heeft zij een advocaat genomen. Deze advocaat nam contact op met mij en het enige wat die mij kon zeggen is dat de aannemer teveel geld aanrekende voor de contractbreuk en dat ik zo "stom" (letterlijk gezegd door de advocaat) niet moest zijn om dit te betalen aan de aannemer, als ik het geld terug wil dat ik de aannemer hiervoor moet aanspreken. Haar advocaat weigert ook contact op te nemen met de aannemer. Alle papieren van de aankoop moet ik hem bezorgen. Nu is mijn vraag of het kan dat iemand wegkomt met zoveel schriftvervalsingen en helemaal geen gevolgen hierbij heeft? En kan ik hier verder nog iets aan doen om toch dat bedrag dat zij mij verschuldigd is terug te zien?

Groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 24 mar 2011 09:55

Ik vind dit een zeer bizar verhaal. Er was blijkbaar een clausule voorzien om, mits aangetekend opgezegd, kosteloos af te zien van de aankoop? Dus waarom hiervan geen gebruik maken? Doen alsof en tegenover je partner hiervoor schriftvervalsing plegen om hem te laten geloven dat...?
Als in het contract van de aannemer een schadevergoeding van 10% bepaald was bij contractbreuk, dan heeft hij zijn deel gehad en heeft hij verder met de zaak niets meer te maken.
Waarom dient u zelf geen klacht in voor de schriftvervalsing?

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 mar 2011 13:11

Ik begrijp het ook niet? Waarom schriftvervalsing door uw ex, terwijl ze zelf weet dat ze dan voor problemen zorgt, zowel voor jou als haarzelf? Wat was haar bedoeling om deze brief te vervalsen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 mar 2011 17:29

Als u teveel betaals het aan de aannemer zal je dat met de aannemer moeten regelen

Wat feit dat je hebt moeten betalen aan de aannemer ... dat is door schriftvervalsing van uw ex en nogmaals door schriftvervalsing van een brief die zogezegd van OCMW is gekomen.
Ik hoop dat u die brieven hebt
U neemt een advocaat en na ruggespraak doet je aangifte bij politie.
U stelt tevens uw ex in gebreke wegens feit dat u kosten hebt gehad door haar fout ...

Terug naar “Archief”