Beste,
vrijdag kregen we een deurwaarder over de vloer ivm. een onbetaalde verkeersretributie en aanmaningen hieromtrent.
Omdat we uit de lucht vielen hebben we deze gevraagd om deze via mail door te sturen. Wat blijkt echter is dat deze boete en aanmaningen eind september 2009 en in oktober 2009 aangetekend werden verstuurd naar onze vroegere woonplaats, maar we zijn begin september 2009 verhuisd (tegen midden september was ons domicilie-adres dus verplaatst, we hadden dit uiteraard aangegeven bij dienst burgerzaken van onze nieuwe woonplaats).
De aangetekende brieven werden dus nooit opgehaald omdat we simpelweg niet van hun bestaan wisten, en terwijl we toch onze plicht hebben gedaan door aangifte te doen bij dienst burgerzaken. Als er binnen de 5 dagen niet betaald wordt, kan men volgens de gerechtsdeurwaarder beslag laten leggen op onroerende goederen.
Ze vertelden me ook iets van het DIV waar je ook je domiciliewijziging moet doorgeven?
Ik ben dus in eerste opzicht totaal niet akkoord dat we nu moeten opdraaien voor deze boete + aanmaningen + deurwaarderkosten. Mijn vraag is dus heb ik gelijk om niet te betalen, of toch niet??
Kunnen ze trouwens eigenlijk wel na anderhalf jaar boetes vorderen als privébedrijf??
Alvast hartelijk dank voor uw antwoord!
Met vriendelijke groeten