vervreemden van goederen

baspat
Topic Starter

vervreemden van goederen

#1 , 03 apr 2011 13:32

hallo,

ik ben echtscheiding gestart. Mijn ex en ik hebben samen een studio , een huis en een boot
nu ben ik te weten gekomen via vredegerecht dat sinds ik het huis verliet, mijn ex,onze boot heeft verkocht in spanje , waar de boot lag
aangezien zij alle documenten van deze gestolen heeft, en ik mij niet meer herrinner waar ik deze heb aangekocht, (ergens in holland), ziet het er naar uit dat ik hiertegen niets kan doen vanwege geen huwelijkscontract

kan deze verkoop dan niet worden tegengevochten, en is het dan ook normaal dat zij het geld behoud???
Mijn advocaat zegt duidelijk dat zij hier niets kan aan beginnen, dat zij niet bevoegd is voor zulke zaken;

Kan iemand mij helpen met het meedelen van een bevoegde advocaat, of dergelijk waar ik dan toch terecht kan
Ik ben natuurlijk razend; aangezien zij nooit niet heeft willen meewerken in ons gemeenschappelijk leven, en dat mijn boot het enige was dat mij dat toch iets meebracht na zoveel jaren dag en nacht werk
de boot was dan ook 75000 euro waard en zei zegt die verkocht te hebben voor 32000

hopelijk kan iemand mij een richting, om hier tegen op in te gaan
mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 03 apr 2011 13:47

Indien je de boot hebt gekocht tijdens je huwelijk, dan behoort deze tot het gemeenschappelijk vermogen. Mocht je deze boot hebben gekocht met je "eigen vermogen", dan was dit je persoonlijk bezit.
Echtgenoten mogen van elkaar stelen. Diefstal tussen echtgenoten is verschoonbaar. Er is wel één voorwaarde aan verbonden: het gestolen goed moet terug gegeven worden aan de gemeenschap of in het beste geval aan de eigenaar, die het met zijn "eigen vermogen" heeft aangekocht.
Je moet bewijzen dat die boot mogelijk tot het gemeenschappelijk vermogen of eigen vermogen behoorde. Alle bewijs is welkom: foto's, getuigen, facturen, documenten van onderhoud, ... je rekeninguittreksel, ...
Wanneer de vereffening-verdeling plaatsvindt van deze echtscheiding, dan wordt er ook een boedelbeschrijving opgemaakt. Tracht hier je slag binnen te halen.

baspat
Topic Starter

#3 , 03 apr 2011 16:48

Dank u creatief, het moeilijk bij dit is dat mijn ex alles heeft voorbereid en dat ik geen enkel document in mijn bezit heb, het is eigenlijk mijn schuld, zij beheerste alles en ik ging werken en gaf al mijn inkomsten af zoals ik vermoed een normaal koppel
dank je voor je antwoord

Reclame

Terug naar “Archief”