solicitatieverlof

Melissagentier
Topic Starter

solicitatieverlof

#1 , 07 apr 2011 07:44

Beste,

Ik heb vorige dinsdag mijn ontslag gegeven maar echter weigerd mijn baas om mij solicitatieverlof te geven. Bij mijn ontslag had ik vermeld dat ik een aanbieding had gekregen dichter bij huis. Echter had ik nog niks van contract getekend. Nu is zijn argument, dat ik reeds een nieuwe job heb, echter heb ik nog andere aanbiedingen ondertussen gekregen waar ik ook wel zou willen naar luisteren maar zie het niet zitten om hiervoor verlof op te nemen. Stel dat hij voet bij stuk houdt, is er voor mij dan geen andere manier om dit toch te verkrijgen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 07 apr 2011 08:07

Zolang u nog bezig bent met solictaties, heeft u recht op solicitatieverlof. Het is niet omdat u al een aanbieding heeft, dat u niet verder mag zoeken. Zodra u echter getekend heeft, heeft u er geen recht meer op.
U moet dit wel in overleg vastleggen, maar als dat niet lukt, mag de werknemer de momenten bepalen. Zorg dat u duidelijk kan bewijzen dat u geprobeerd heeft om die momenten af te spreken.

Tope

#3 , 07 apr 2011 08:14

Je kan wat Turaki schrijft, hier nalezen: http://www.vacature.com/node/484" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Archief”