Aan een mediagroep (dewelke ik hier niet bij naam wens te noemen) gaf ik telefonisch via m'n eigen notaris aan de instrumenterende notaris de opdracht om het een en ander (gedurende meerdere weken) te laten publiceren in "De ...........". In m'n eigen straat (o.a. bij mij zelve en de vele buren) alsook in een nabije omgeving.. werd bedoelde periodieke publicatie gedurende 4 weken niet-uitgereikt; net de periode die voorafging aan de "enige zitdag behoudens een hoger bod".. en dan zaten wij in volle wintervakantie!!!
Na herhaald aandringen bij m'n eigen notaris en na eerder zelf telefonisch contact te hebben met het betrokken mediabedrijf.. heeft men een zgn. (niet vrijgegeven of met name genoemd controleorganisme) het een en ander via een telefonische enquete laten natrekken; resultaat van deze enquete.. er is niets aan de hand; dat terwijl het tegendeel waar is?!
Probleem is, zij (noch mijn notaris, noch de instrumenterende notaris, noch bedoeld mediabedrijf) geven de desbetreffende naam - en adressenlijst van een 20-tal gecontroleerden niet vrij... dat terwijl ik ook in het bezit ben van een getuigenis "per mailbericht" dat o.a. in die nabije omgeving NIEMAND gedurende weken "De ..........." heeft ontvangen; uitgerekend de basis van mijn klacht.
Maar dat is nog niet alles.
Desondanks rekent men mij de volle pot aan.
Nu is mijn vraag.. volstaat die "getuigenis per mail" om een "kansvolle rechtsvordering" in te dienen of moet deze op de een of andere manier alsnog worden bekrachtigd ?