eisen van geld dat schriftelijk bevestigd is

fosselle01
Topic Starter

eisen van geld dat schriftelijk bevestigd is

#1 , 05 apr 2011 18:32

hallo
ik en mijn ex zijn nu 2 jaar uit elkaar en hebben samen een zoontje van vier jaar . mijn ex heeft van in december 2010 zijn zoon herkend. hij heeft wel over 2 jaar schriftelijk bij de de jeugdrechtbank bevestigd dat hij akkoord ging voor maandelijks 100€ te betalen als financiele tussenkomst. dat heeft hij tot op heden nooit gedaan. 14 dagen terug zijn we naar de rechtbank moeten gaan i.v.m het allimentatiegeld dat hij moet betalen nu hij zijn zoon herkend heeft.. graag zou ik willen weten of ik het geld dat hij schriftelijk beloofd had bij de jeugdrechtbank kan eisen....
dank bij voorbaat
mvg tamara

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 apr 2011 22:15

beloofd... staat dat op papier.
staat dat in het vonnis....

fosselle01
Topic Starter

#3 , 06 apr 2011 16:52

ja hij heeft dat op papier gezet en heeft dat afgegeven in de griffie van de jeugdrechtbank en dat is door beide ondertekend...

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 apr 2011 14:46

Dan zal u hen in gebreke moeten stellen en bij niet betalen dagvaarden voor de rechtbank.
Van het ogenblik van ingebreke stelling kan u gerechtelijke intrest op de som eisen.
Staan in het vonnis enige melding van wat te doen bij niet betaling... ( zou verplicht moeten zijn)
Kan zijn dat vonnis uitvoerbaar is ( is het na de uitspraak betekend aan tegenpartij).
Deurwaarder kan dat doen ... bestaat de mogelijkheid van loonbeslag??

Terug naar “Archief”