natuurmisere

sasquat
Topic Starter

natuurmisere

#1 , 15 apr 2011 10:59

ik ben eigenaar van een stuk grond met vijver en chalet die goedgekeurd is en in natuurgebied is gelegen , ik heb daar al enkele bomen afgezaagd oude haag verwijderd en coniferen geplant zonder aan te vragen , er is geregeld iemand van natuurpunt die hun naast liggende gronden komen inspecteren die het allemaal weet maar me rustig laat doen , nu is mijn vraag , hoe lang mogen zij wachten om te reageren , op de toegangs weg die ik had verhard had ik na twee weken reactie dat ik alles er terug moest afhalen , wat ik ook gedaan heb , maar nu niks zeggen over bomen afzagen en binnen enkele jaren een boete krijgen vind ik ook niet correct . graag wat raad aub

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 apr 2011 11:25

, ik heb daar al enkele bomen afgezaagd oude haag verwijderd en coniferen geplant zonder aan te vragen
Pas op met coniferen planten want het zijn geen inheemse bomen. Mogelijks zal daar later wel bezwaar tegen komen.

Gebruiker21

#3 , 15 apr 2011 14:41

Voor zover ik weet mag je ook niet zomaar bomen vellen in natuurgebied?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

sasquat
Topic Starter

#4 , 15 apr 2011 17:01

van het niet mogen vellen ben ik wel op de hoogte , maar het gebeurt daar frequent al jaren en niet door mij alleen , maar moeten ze dan ook niet direkt reageren ? en over de coniferen , dat wist ik dus niet en de eerste reeks staan er al twee jaar zonder dat er reactie op is gekomen , en ze hebben die zeker zien staan !

Franciscus

#5 , 15 apr 2011 19:43

Maak met Natuurpunt een afspraak over welke bomen mogen dan plant je ineens de goede.
Bij PV is het herstellen naar natuurlijke omgeving .... boetes kunnen hoog oplopen.... verjaringstermijnen kunnen lang zijn gezien het een voortdurend misdrijf is en blijft.

Beter antwoord hieronder
Laatst gewijzigd door Franciscus op 15 apr 2011 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Creatief

#6 , 15 apr 2011 19:52

Jouw eigendom is niet de eigendom van Natuurpunt. Natuurpunt, de Provinciale Bosgroepen houden er elk een eigen visie op na. Tracht je ook daarom aan te sluiten bij de Provinciale Bosgroep. Dit is gratis. De Provinciale Bosgroep geeft ook een kapvergunning en geven je goede raad.

Terug naar “Archief”