Hoeveelheid schulden ouder(s)

Julles
Topic Starter

Hoeveelheid schulden ouder(s)

#1 , 20 apr 2011 09:34

Een van mijn ouders heeft reeds 20jaar schulden, de hoeveelheid van de schulden wil hij/zij niet bekend maken, deze vraag wordt steeds ontweken.
Is er een mogelijkheid dat ik als kind ergens kan nagaan hoeveel deze schulden bedragen?
We zouden graag het huis van de grootouders overkopen (deze leven nog) maar deze denken, doordat ze daar vroeger reeds voor gekeken hadden, dat ze het huis niet kunnen verkopen omwille van de schulden van de zoon/dochter. Iets van vastgoed tegenover contanten. (ze zijn wel beide niet zeker)
Ik dacht dat een ouder niet aansprakelijk kan zijn voor de schulden van zijn (volwassen) kind.
Kan de staat beslag leggen op een deel van het geld als mijn grootouders het huis zouden verkopen?
Alvast bedankt voor de hulp.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 apr 2011 10:55

Als uw grootouders geen borg hebben getekend voor de schulden van uw ouders belet niets dat ze hun huis aan eender wie verkopen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

bosprocureur

#3 , 20 apr 2011 11:18

Als uw grootouders geen borg hebben getekend voor de schulden van uw ouders belet niets dat ze hun huis aan eender wie verkopen.
Zij kunnen ook hun huis in pand gegeven hebben (hypotheek), zonder echt borg te staan. Indien niet, en u zou kopen, koop dan tegen een "normale" prijs, die dan ook effectief betaald wordt, om latere problemen met schuldeisers te vermijden.

Reclame

Terug naar “Archief”