Dag,
ik had een vraag in verband met een ongeval dat ik had met iemand anders auto. Ik reed (omdat die persoon gedronken had) in de auto van iemand anders, ongelukkig genoeg reed ik per ongeluk met zijn spiegel tegen een muur (aan de muur is niets). Nu, mijn verzekeraar zegt dat ik niets moet betalen aangezien hij verantwoordelijk is voor zijn auto (hij wil mij trouwens veel meer laten betalen dan eigenlijk nodig is en ik denk dat hij omnium heeft dus hoopt hij waarschijnlijk dat ik zal betalen en hij het kan aangeven aan de verzekeringen maar dat ben ik niet heel zeker). Het schijnt dat als je jouw autosleutels afgeeft, weet dat er iets kan gebeuren met de auto en je die last dan ook zelf moet vergoeden. Nu, in het vak recht zag ik vorig jaar (toen eeste jaar hogeschool) dat als je iets uitleent, die persoon dat ook in die diezelfde toestand moet terugkrijgen.
Oja, mijn verzekeraar sprak ook over 'vertrouwde eigendom' al weet ik totaal niet wat dit is.
Kan iemand mij meer vertellen? Ik zou het liefst elk de helft doen, aangezien hij mij de auto uitleende (wat ook een beetje fout is) en ik omdat ik ermee reed.