Vorig jaar in juni kochten wij een huis. Later bleek dat de eigenaar in een RVT woont. Haar kinderen hebben de verkoop geregeld. Zij vroegen ons als er nog post moest komen of we die dan bij één van haar kinderen in de brievenbus wilden steken. Nu bijna een jaar later krijgen we nog steeds post voor de vorige eigenaar, zelfs van officiële instanties (bv belastingen). Betekent dit dan dat haar adres nog steeds niet officieel veranderd is? Wat kan ik hier aan doen en wat zijn de gevolgen hiervan?
Die kans is inderdaad reëel. Je moet dit gaan melden aan je gemeentebestuur - dienst bevolking. Die zullen dan een onderzoek instellen.
Ik vermoed dat er wel fiscale/socialezekerheidsrechtelijke redenen zijn waarom dat niet gebeurd is.
...?
Als zij in een RVT woont dan is zij of haar gemachtigde VERPLICHT de nieuwe woonplaats aan te geven. Ik zie dus helemaal niet de relevantie wie er al dan niet aanwezig was bij de koop.
vb dementie ....
Was/is de moeder nog in staat om een adreswijziging te doen.... het kan dus dat haar 'bewindvoerder' dat om opportuniteit redenen dus niet heeft gedaan.