Huis samen met mijn zoon

rudyboogaerts
Topic Starter

Huis samen met mijn zoon

#1 , 09 mar 2011 11:32

Heb over 3 jaar een huis gekocht samen met mijn zoon , nu is onze relatie verzuurd en wil ik mijn zoon uit het huis.Hij heeft 30% en ik 70% we betalen maandelijks 1050€ af aan de bank sinds 3 jaar.Wat moet ik doen om mijn zoon uit het huis te zetten en hoeveel moet ik hem eventueel uit betalen.Kan ik zonder zijn toestemming het huis te koop zetten.
met dank Rudy Boogaerts

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 24 apr 2011 13:38

Je kan het huis "te koop zetten" zonder zijn toestemming. Om het te verkopen heb je echter het handteken nodig van je zoon.
Indien er in de akte vermeld staat dat je zoon voor 30 % het huis in volle eigendom heeft, dan dien je hem bij de de verkoop ook 30 % uit te betalen.

Turaki

#3 , 24 apr 2011 19:38

Pas op: als u een bod zou aanvaarden, en uw zoon weigert te tekenen voor verkoop, kan u een schadevergoeding gevraagd worden van 10%.
Een bod altijd aanvaarden onder voorbehoud van akkoord van uw zoon. (Dit vermelden als u een bod aanvaard)

Reclame

mapleleiah

#4 , 25 apr 2011 12:50

Zet het huis niet te koop zonder zijn toestemming! Praat er met hem over ... als u voelt dat hij gaat tegenwerken, dan zult u een procedure bij de rechtbank moeten starten om uit onverdeelheid te treden ... uit ervaring weet ik dat dit LANG gaat duren en VEEL GELD gaat kosten ... Probeer dit dus te vermijden.

Hopelijk is het huis iets in waarde gestegen of raken jullie met de verwachte verkoopprijs tenminste uit alle kosten die jullie gemaakt hebben ... dat kan een argument zijn om uw zoon te overtuigen.

Ik zou, ook als geen rechtbank nodig is, een overeenkomstje laten opstellen tussen uw zoon en uzelf dat hij (en ook u dus) ermee akkoord gaat het huis te verkopen tegen een bepaalde minimumprijs. Het wordt dan al moeilijker voor hem om te weigeren zijn handtekening te zetten voor de akte.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

rudyboogaerts
Topic Starter

#5 , 30 apr 2011 15:18

Ondertussen zijn we overeen gekomen dat ik het huis hou en hem een som uitbetaal , bedankt voor alle info

Terug naar “Archief”