Afrekening bij vertrek; door syndicus

sjou
Topic Starter

Afrekening bij vertrek; door syndicus

#1 , 09 mei 2011 11:02

Geachte,

Ik ben onlangs verhuisd en heb de afrekening van de syndicus ontvangen.
Nu ken ik nog een aantal personen die in hetzelfde gebouw woonden, en heb hen reeds gecontacteerd.
Mijn eenheidsprijzen waren allemaal hoger dan voor de andere personen.
Ondertussen heeft de syndicus een nieuwe afrekening gestuurd met de juiste prijzen.

Nu vermeld hij ook op de afrekening dat ik moet betalen voor een kapotte trapleuning in het gebouw + voor een kapot cilinderslot beneden aan de gemeenschappelijke ingang.
Hij zegt dat beide zaken beschadigd zijn door ons, wat ik dus protesteer.
Dat kapot slot heb ik uiteraard gezien, maar dat zou door ons kapot gedaan zijn, zegt ie nu.
De kapotte trapleuning...daar wist mijn buurman ook niets van. We weten daar niets van en zijn daar ook nooit van op de hoogte gebracht.
Hij rekent ook 15 € aan om vroegtijdig af te rekenen. (op 11,5 maand ipv op 12 maand)
Hij is door vele mensen in het gebouw gewantrouwd, en ik vrees nu dat hij van mij wil profiteren omdat ik vertrek.

De extra kosten zijn dus 50 € (herstel trapleuning) + 40 € (herstel cilinderslot) + 15 € (vroegtijdig afrekenen).

Mag hij dat wel doen?
Mag ik eventueel mijn rekening betalen mits aftrek van de bovenvermeldde kosten?

ALvast bedankt voor uw reactie,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 mei 2011 12:40

Voor een tussentijdse afrekening heeft hij recht hier iets voor aan te rekenen. De firma Ista bvb rekend voor een bijkomende tussen tijdse afrekening voor de caloriemeters alleen al 20 € aan (heb dan de opname nog zelf gedaan)
Over het al of niet aanrekenen van die aangehaalde schade spreek ik me niet uit, alhoewel men u op het moment zelf dat de schade werd vastgesteld u wel op de hoogte moest gebracht hebben. X tijd na datum is zoiets natuurijk niet meer te controleren.

Reclame

Terug naar “Archief”