Flyeren op straat

Devoske
Topic Starter

Flyeren op straat

#1 , 11 mei 2011 15:53

Goeiedag,

ik vroeg me af of een organisator van een fuif je kan weigeren om de auto's te flyeren onder de ruitenwissers op straat.
Ik heb het hier dus niet over de auto's die zich op de privéparking van zijn evenement bevinden, maar enkel de auto's die op de openbare weg geparkeerd staan.

Alvast bedankt!

Mvg,
Dimitri

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv

#2 , 11 mei 2011 16:14

Op openbaar domein? Neen, ik zou niet weten op welke grond. Het politiereglement kan het wel verbieden of voorwaarden opleggen. Voorwaarden zoals het vermelden van de verantwoordelijke uitgever op de flyer en de vermelding "Niet op de openbare weg gooien", om te vermijden dat je achteraf de kosten aangerekend krijgt voor sluikstorten.

Creatief

#3 , 11 mei 2011 16:16

Regels met betrekking tot flyeren verschillen per gemeente.
Ik zou in de desbetreffende gemeente informeren. Risico op boete of eventueel schoonmaakkosten zijn vrij hoog.

Het lijkt me dat je voor flyeren op de openbare weg bij de gemeente terecht moet voor toestemming en afspraken over het opruimen van de flyers die iedereen weer op straat gooit.

Als je op prive-terrein aan de gang gaat denk ik niet dat je dat zomaar kunt doen zonder toestemming van de eigenaar.

Reclame

Devoske
Topic Starter

#4 , 11 mei 2011 16:53

Hiermee weet ik al een pak meer!
In mijn geval betreft dit de gemeente Opwijk...
Ik heb ondertussen een mail gestuurd naar iemand van die gemeente.
Ik houd jullie op de hoogte!

Devoske
Topic Starter

#5 , 12 mei 2011 09:05

Ik heb ondertussen antwoord gekregen van de gemeente en op de openbare domeinen zijn er in Opwijk inderdaad geen speciale regels te volgen!

Terug naar “Archief”