wielerterrorist: ongeval?verkeersagressie?vluchtmisdrijf?

EvilFreD

Re: wielerterrorist: ongeval?verkeersagressie?vluchtmisdrijf

#16 , 10 mei 2011 14:41

Geldt dit dan officieel als een ongeval daar er geen contact is geweest en in principe de beide partijen geen schade hebben opgelopen?
1 renner remt hard en door de kiezelsteentjes op de baan slipt en valt hij zonder veel erg.
Is normaliter aanrijdingsformulier. Want wat nu als bij thuiskomst die wielrenner tóch ernstiger letsel blijkt te hebben?
Maar goed, dat is eerder een probleem voor hem.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantra

#17 , 10 mei 2011 20:11

.... en Oostenrijk en Duitsland en waarschijnlijk nog een paar landen.
Ik heb ondertussen ook al even zitten googelen maar vond daar niks over terug in de Belgische regels
Maar ik denk wel dat ik er niet zover naast zit.
Prachtig op een juridisch forum... :roll:
Waarom, ik ben zeker van het bestaan van de wetgeving desbetreffende in de bovenvermelde landen.
En gezien we in Europa wonen zal er ergens in de Belgische verkeerswet daaromtrent ook wel zo iets bestaan.
En destijds héél lange geleden toen Wallonie en Vlaanderen goede vrienden waren :wink: :wink: had mijn
vader een transport/kolenbedrijf. En er werd over dat feit van berg op en berg af zeer dikwijls gesproken.
Het was zowiezo van toepassing op alle transport op de terreinen van de toemalige kolenindustrie zoals in
Marcinelle bij charleroi.
Zo lachwekkend zoals u het zou willlen laten overkomen is het dus niet. Maar ik zal de volgende maal volgende
schrijven: U reed bergop misschien !!! had u wel voorrang. Dan staat alles nog open. Mea Culpa als u er zich
beter bij voelt. :D :D
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Turaki

#18 , 10 mei 2011 20:27

In de wegcode is er enkel sprake van "bergop" in artikel 17 (inhaalverbod), 3e (bij het naderen van de top van een helling en in bochten, wanneer de zichtbaarheid onvoldoende is, behalve indien kan ingehaald worden zonder de doorlopende witte streep te overschrijden die het voor de tegenliggers bestemde deel van de rijbaan aflijnt;) en in artikel 24 (stilstaan- en parkeerverbod, 6e (op de rijbaan nabij de top van een helling en in een bocht wanneer de zichtbaarheid onvoldoende is).

Voor enige verdere discussie te voeren stel ik een grondige lezing van de wegcode voor, te vinden bij de collega's van http://wegcode.be.

Reclame

ganapathi tantra

#19 , 10 mei 2011 20:35

dan buig ik nedrig het hoofd en verontschuldig ik mij

sniper

#20 , 11 mei 2011 00:42

Ik heb ondertussen ook al even zitten googelen maar vond daar niks over terug in de Belgische regels
je zit er idd bots op
in de belgische wegcode is dit niet voorzien
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Jan S

#21 , 11 mei 2011 08:36

.... en Oostenrijk en Duitsland en waarschijnlijk nog een paar landen.
Prachtig op een juridisch forum... :roll:
Waarom, ik ben zeker van het bestaan van de wetgeving desbetreffende in de bovenvermelde landen.
En gezien we in Europa wonen zal er ergens in de Belgische verkeerswet daaromtrent ook wel zo iets bestaan.
En destijds héél lange geleden toen Wallonie en Vlaanderen goede vrienden waren :wink: :wink: had mijn
vader een transport/kolenbedrijf. En er werd over dat feit van berg op en berg af zeer dikwijls gesproken.
Het was zowiezo van toepassing op alle transport op de terreinen van de toemalige kolenindustrie zoals in
Marcinelle bij charleroi.
Zo lachwekkend zoals u het zou willlen laten overkomen is het dus niet. Maar ik zal de volgende maal volgende
schrijven: U reed bergop misschien !!! had u wel voorrang. Dan staat alles nog open. Mea Culpa als u er zich
beter bij voelt. :D :D
OFFTOPIC: Ik zit al een vijftal jaar op dit forum en ik heb nog maar zelden de intentie gehad om iets als 'lachwekkend' te laten overkomen... Dit terzijde moet die 'misschien' er voor mij inderdaad bij. Ik ben akkoord dat persoonlijke ervaringen de TS evenveel kunnen helpen als de nodige technisch uitleg, maar dergelijke zaken citeren als waarheid (met de nodige !!!) zonder voorbehoud te maken, vind ik niet meteen bijdragen tot de degelijkheid van dit forum.

Alvast bedankt :wink:
Bovenstaand bericht omvat enkel mijn persoonlijk visie en geen sluitend juridisch advies.
Raadpleeg ook steeds de bevoegde overheid.

ganapathi tantra

#22 , 11 mei 2011 17:55

daarom had ik reeds mijn verontschuldigingen aangeboden maar MISSCHIEN :wink: :wink: hebt u die niet willen lezen
voor de rest case closed ik heb mijn fout erkent en daarmee is voor mij verder geleuter off topic afgesloten. Sorry dat we
allemaal mensen zijn ? :roll:

Jan S

#23 , 12 mei 2011 13:13

Met zo'n reactie inderdaad case closed...
Bovenstaand bericht omvat enkel mijn persoonlijk visie en geen sluitend juridisch advies.
Raadpleeg ook steeds de bevoegde overheid.

Terug naar “Archief”