Beste,
Wij bezitten een weide met recht van uitweg via de oprit van onze voorbuur. We zetten daar af en toe onze 3 paarden op.
(we komen daar dus met de paardenremorque de paarden afzetten)
Tot daar is onze voorbuur akkoord. Vorige week kwamen mijn zus en haar 2 kinderen kijken naar de paarden en liepen ze te voet de oprit op om naar onze weide te gaan. We stonden daar dus met een aantal mensen op onze weide de paarden te verzorgen en te babbelen.
De dag nadien kwam onze voorbuur ons vertellen dat hij er niet mee akkoord gaat dat er andere mensen dan wij (mijn man en ik, de eigenaars van de weide) over zijn oprit (waar wij recht van uitweg op hebben) lopen om naar onze weide te gaan.
Het is natuurlijk niet leuk voon onze voorbuur dat er op zijn oprit mensen lopen om naar die weide te kunnen (tussen de oprit en zijn huis staat geen afscherming en we kunnen zo op zijn terras en dergelijke kijken, maar daar kunnen wij toch niets aan doen?)
Is dit wettelijk wat onze voorbuur zegt? Wat als wij onze weide willen verhuren en de huurders willen over de oprit naar de weide die zij huren?
Alvast bedankt voor uw advies.
groetjes,
Veeryus