Kiezen 1-2 conclusies of 2-3 conclusies in de procedure?

Orfeo
Topic Starter

Kiezen 1-2 conclusies of 2-3 conclusies in de procedure?

#1 , 16 mei 2011 16:59

De verweerder (De beglische belastingdienst) heeft een verkorte procedure voorgesteld van verweerder conclusie - eiser conclusie - verweerder conclusie, met 30 minuten pleiten. Dit was om mijn verzoek voor een verkorte procedure tegemoet te komen (ik ben eiser). Nu blijkt dat de rechtbank de pleitdatum helemaal niet naar voren kan schuiven/eerder kan plannen omdat ze afhankelijk zijn van een wachtlijst van de rechtbank.
Mijn vraag is of het mij eigelijk wel baat om slechts een keer een conclusie in te mogen dienen. Ik begrijp dat het afhangt van de complexiteit van de zaak. Mijn zaak is het bewijzen dat ik in Nederland heb gewoond gedurende een periode, terwijl de Belgische belastingdienst heeft beoordeeld dat ik permanent woonachtig was in Belgie in die periode.
Kan ik niet beter voor de zekerheid een normale 2-3 conclusietermijnen voorstellen en eventueel de tweede conclusie laten voorbijgaan zonder indiening, indien niet nodig? Heeft de tegenpartij dan alsog de mogelijkheid om een derde conclusie in te dienen?

Met dank,
Orfeo.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float

#2 , 17 mei 2011 08:26

Zijn de conclusietermijnen onderling afgesproken of vastgelegd door de rechtbank?

Orfeo
Topic Starter

#3 , 17 mei 2011 17:19

De conclusietermijnen zijn onderling afgesproken, voorgelegd aan de rechtbank in de eerste zitting tbv conclusietermijnen, maar nog niet vastgelegd door de rechtbank. Ik heb de rechtbank gebeld en ze gaan nu over enkele dagen de conclusietermijnen vastleggen. Ik zou e.e.a. nog kunnen wijzigen als ik dat wil, binnen enkele dagen.

Reclame

float

#4 , 18 mei 2011 15:16

Je kunt dat altijd afspreken met de tegenpartij en dan laten vastleggen door de rechtbank. Eenzijdig wijzigen gaat niet ofwel vragen aan de rechter om ze op te leggen.

Terug naar “Archief”