laten verwijderen domicil

ellentje_1981
Topic Starter

laten verwijderen domicil

#1 , 16 mei 2011 14:40

Ik heb een huis gekocht, samen met mijn vriend, Toen we het aan het verbouwen waren heeft mijn schoonvader zonder ons medeweten zijn domicil daar gezet. nu staat deze nog steeds bij ons geregistreerd op ons adres. hij wil hier niets aan veranderen. Ik wil zijn domicil er echter weg. in mijn gemeente doen ze niet echt veel moeite. Is er een manier om dit zo vlug mogelijk in orde te krijgen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 16 mei 2011 15:08

- politie laten vaststellen dat uw schoonvader daar NIET woont
- aanvraag procedure bij de gemeente opstarten tot administratieve schrapping van persoon die NOOIT op dat adres woonde of woont.

ellentje_1981
Topic Starter

#3 , 16 mei 2011 15:09

Bedankt. zal daar morgen al eens mee starten

Reclame

eylis

#4 , 16 mei 2011 15:49

en ellen,

laat aan je schoonvader weten dat je de politie PV laat opstellen van het feit dat hij daar NIET woont en dat de procedure administratieve schrapping ook opgestart wordt.
Meldt hem ook dat het een strafbaar feit is zich te laten domicileren op een plaats waar men NIET woont.
en dat hij een mogelijke correctionele rechtszaak (met strafmaat) door de gemeente nog kan afwenden als hij persoonlijk en zelf zijn domicilie verandert...

lucgescheiden

#5 , 16 mei 2011 16:04

en dat hij zondag niet op de koffietafel is uitgenodigd ........?
Handige documenten voor Personenrecht

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 mei 2011 17:23

Waar woont hij wel????
Kwartierinspecteur van uw wijk kan zijn collega dan ook nog vragen hem daar ambtshalve terug in te schrijven.
Daarmee doe je hem nog een plezier want anders is hij AACB .... enkele van de gevolgen
Geen officiële briefwisseling ( die stuur je vanaf vandaag al terug met onbekend op dit adres)
Sis kaart is niet meer geldig na een paar maand
U wordt voor de verkeerswetgeving gelijkgesteld met een buitenlander dus is het contante betaling bij een vaststelling op heterdaad.
Op de I.K komen 2 strepen met tekst AACB indien politie hem aantreft
Opletten nu met deurwaarders...

elkedemoor

#7 , 17 mei 2011 09:03

ik heb dit ook 2x mee gemaakt...
de eerste keer ben ik een klacht gaan indienen bij de politie, dat hij daar niet woont en weigert zijn domicille te verzetten.. de politie is toen aan zijn deur geweest en hebben hem daar op gewezen en dat als hij dit binnen X aantal dagen niet ging verzetten er een sanctie volgde.
de wijkagent komt toch altijd controleren of er iemand nieuw komt wonen, en dan moet je toch toestemming geven?
hier is dat in ieder geval zo verlopen... bij je wijkagent kan je ook ev wel terecht!

float
Juridisch actief: Ja

#8 , 18 mei 2011 15:14

De toestemming is geen voorwaarde om ingeschreven te worden op een bepaald adres.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#9 , 18 mei 2011 18:51

In feite zijn het twee procedures die worden opgestart
Een gerechtelijke correctioneel nl inzake adreswijziging en
Een administratieve die zal leiden tot schrapping op dat adres (AACB)

PS niet vergeten alle post terug te sturen 'onbekend op dit adres.'
Waar woont schoonvader in werkelijkheid????

Terug naar “Archief”