overschrijving, geldt naam of mededeling??? help aub

debbie24
Topic Starter

Re: overschrijving, geldt naam of mededeling??? help aub

#16 , 20 mei 2011 12:15

Alvast bedankt voor de vele reacties!
Ik zou geen advocaat onder de arm nemen, zou idd teveel kosten! Maar ik werk bij het ocmw en zou eens mijn zaak voorleggen aan mijn collega van de juridische dienst.
Na de originele factuur heb ik enkele aanmaningen gekregen van het ziekenhuis, waar ik indertijd niet ben op ingegaan. Toen volgde het schrijven van hun advocaat, ook niet meteen op ingegaan, na enkele maanden (toen mijn situatie er wat beter uitzag) kon ik betalen en na telefonisch contact betaling voldaan op wat mij werd meegedeeld. Heb daar geen papieren van, het enige dat ik kan voorleggen is mijn gsm factuur waar hun tel nr opstaat een dag voor ik de betaling heb overgemaakt. Ik veronderstel dus dat de advocate idd de schuldeiser was!

Ondertussen een mail ontvangen van facturatie dienst ziekenhuis ;

Mevrouw,

We hebben al het nodige gedaan om deze zaak te laten afsluiten.

Onze excuses voor deze zaak.

Mvg

Ik wacht gewoon af... hoor ik niks dan bel ik de dag voor de zitting naar deurwaarder (mensen waren daar wel heel behulpzaam) om te vragen naar het verdere verloop, en ga ik naar de zitting met al wat ik tot nu toe in handen heb. Eerlijk gezegd kan het geldbedrag me ook niet zoveel deren, eerder het principe! Hoe sommige mensen hun (machts)positie durven te misbruiken, want veel mensen zijn bang van advocaten, deurwaarders... en veel mensen zouden gewoon betalen, ook al moeten ze dat niet. Ik laat dan nog liever een rechter beslissen en neem er desnoods nog kosten bij!

Nogmaals bedankt!!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#17 , 20 mei 2011 12:42

Met andere woorden: je hebt een schriftelijke bevestiging van het ziekenhuis dat je schuld voldaan is. Laat dit even weten aan de betrokken advocaat. Hij of zij staat nu wel héél erg zwak in zijn of haar schoenen. Hij / zij zal het niet meer tot een rechtzaak laten komen, denk ik.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

debbie24
Topic Starter

#18 , 20 mei 2011 12:54

Net een mail gestuurd en gevraagd om mij schriftelijke mee te delen wat er nu verder staat te gebeuren. Ook vermeld dat ik schriftelijke excuses heb ontvangen van het ziekenhuis + dat zij het nodige hebben gedaan om deze zaak te sluiten. Toch wel blij dat ik heb door gezet!

Reclame

bartvdv

#19 , 20 mei 2011 13:09

(Liggen dagvaardingskosten normaal niet om en bij de 150 euro i.p.v. 94,96 euro)?

debbie24
Topic Starter

#20 , 20 mei 2011 13:16

Kosten staan als volgt op dagvaarding : VR 32.81 VACB 10.65 RINL 11.63 RS 9.56 UROL 25 TOTAAL 89.65EURO + AZ 5.31 TOTAAL 94.96EURO.
In de tekst vind ik dan nog volgende terug: de som te vermeerderen met de wettelijke rente vanaf de respectievelijke factuurdata tot op heden en van dan af de gerechtelijke rente tot op de dag van de effectieve betaling alsmede tot de gedingkosten en de rechtsplegingsvergoeding ten bedrage van 165,00EUR

debbie24
Topic Starter

#21 , 20 mei 2011 14:49

Geachte mevrouw,
U hoeft niet naar de rechtbank te gaan op 01.06.
De zaak is van de rol gehaald.
Ik neem alle kosten ten mijne laste.
Mijn excuses voor het ongemak.
Met voorname hoogachting,

Bij deze zaak gesloten :)

debbie24
Topic Starter

#22 , 20 mei 2011 14:54

Toch zin om eens goed mijn gedacht te zeggen... maar ga wijselijk zwijgen!
Bedankt aan iedereen voor de hulp, vooral j.demoor, uw woorden hebben dit zo snel mogelijk gemaakt denk ik!

debbie24
Topic Starter

#23 , 20 mei 2011 14:59

Wel jammer dat ik 15euro aan telefoonkosten daaraan heb verdaan! En al mijn tijd ... al was het leuk om ze op de bek te zien gaan :)

jojan

#24 , 20 mei 2011 15:41

mooi dat het opgelost is zonder al te veel kosten voor jou. :)

Terug naar “Archief”