aanklager eist geld

scorpioen
Juridisch actief: Nee

Re: aanklager eist geld

#16 , 20 mei 2011 14:46

U kan aan de politiezone de bewijsstukken van haar schade vragen, dat is het loon dat zij hebben moeten betalen tijdens de periode dat het personeelslid niet is komen werken.

Als er een doktersbriefje is dat het personeelslid 2 dagen werkonbekwaam was en dit personeelslid 2 dagen niet is komen werken zal de rechtbank deze arbeidsongeschiktheid vermoedelijk wel aanvaarden. Daarvoor kan de rechtbank moeilijk een gerechtsdeskundige aanstellen.

300 euro per dag lijkt misschien veel. U moet er rekening mee houden dat de overheid recht heeft op terugbetaling van alle sommen die zij als loon uitbetaald heeft voor die periode. Dat is dus het loon met alle fiscale en sociale lasten die er op rusten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
natasi
Topic Starter

#17 , 20 mei 2011 20:35

bedankt scorpioen voor de info.

Maar JPV toch, het gaat er hem toch om dat de agenten zijn omgekocht om MIJ in mekaar te slaan, wat ze ook hebben gedaan. Ik ben gewoon afgeperst geweest. De huisjesmelker heeft mij hierdoor proberen te intimideren om hem geld te betalen die hij niet toekomt. Wellicht heeft hij de agenten een stuk van de buit beloofd.
Denk je nu echt dat alle agenten zo correct te werk gaan en dat gesjoemel en omkoperij niet bestaat??

En trouwens, als je de andere kant van het verhaal niet kent en uberhaupt niet kunt weten wat er echt is gebeurd aangezien je er zelf niet bij was, kun je er maar beter van uitgaan dat de poster de waarheid spreekt, wat heeft het anders van nut om hier juridisch advies te geven?

JPV
Juridisch actief: Ja

#18 , 20 mei 2011 21:24

Ik ga er vanuit dat de poster met de beste bedoelingen zijn verhaal schrijft, maar niet dat wat hij schrijft de waarheid is. De waarheid, die heeft, juridisch gezien, een rechter in pacht. En dan maak je héél weinig kans voor de schadevergoeding te ontlopen.

Nu, gezien de zaak op zich blijkbaar niet aanhangig is gemaakt, maar puur de schadevergoeding op jou verhaald wordt, is het dus een kwestie van bewijzen van de schade. Zoals ik zei (en ook schorpioen bevestigt) is de 300 euro zeker geen onrealistisch bedrag.

Reclame

Terug naar “Archief”