wettelijke herhaling

club1970
Topic Starter

wettelijke herhaling

#1 , 23 mei 2011 19:35

Mijn ex-vrouw is na een lange lijdensweg tot een veroordeling gekomen om het niet naleven van onze dochter.
In Maart 2008 werd ze veroordeeld. Het vonnis werd uitgesteld voor een termijn van 3 jaar voor wat betrefd de gevangenisstraf van 1 jaar. In April 2011 moest ze opnieuw voor de correctionele rechtbank verschijnen. Voor de zomer 2009 werd ik het slachtoffer van slagen en verwondingen in mijn appartement door 3 mannen. Alles wijst haar richting uit als opdrachtgever ( getuigen enz....). Op 9 Juni 2011 is er een uitspraak. Mijn vraag is: Als ze veroordeeld word voor die laatste feiten, is ze dan in wettelijke herhaling? En zo ja, wat zijn de gevolgen voor haar?

Dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 25 mei 2011 11:20

“Art.56.Hij die, na tot een criminele straf te zijn veroordeeld, een wanbedrijf pleegt, kan worden veroordeeld tot het dubbele van het maximum van de straf, bij de wet op het wanbedrijf gesteld. Dezelfde straf kan worden uitgesproken in geval van een vroegere veroordeling tot gevangenisstraf van ten minste een jaar, indien de veroordeelde het nieuwe wanbedrijf pleegt voordat vijf jaren zijn verlopen sinds hij zijn straf heeft ondergaan of sinds zijn straf verjaard is.”(Strafwetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 mei 2011 20:38

Zeker zorgen dat uw advocaat dat meekrijgt......

Reclame

float
Juridisch actief: Ja

#4 , 27 mei 2011 10:52

Dat zal sowieso in het dossier zitten...

club1970
Topic Starter

#5 , 29 mei 2011 07:38

Ok, bedankt voor de inlichtingen.

Groeten

Terug naar “Archief”