Weigering schuldsaldoverzekering

Bibi1963
Topic Starter

Weigering schuldsaldoverzekering

#1 , 31 mei 2011 19:16

onlangs een appartement gekocht. Schuldsaldoverzekering voor mij is in orde doch deze voor mijn partner is een ramp. Hij heeft suikerziekte en klaarblijkelijk vormt dit een groter risico op vroeger overlijden..... volgens verz mpijen althans. Reeds enkele verzekeraars hebben geweigerd om hem te verzekeren. Zelfs een verz mpij die publiciteit maakt dat zij diabetes patiënten niet discrimineert!!! Ben ten einde raad en weet niet meer bij welke mpij ik moet gaan aankloppen. Bestaan er instanties waar ik terecht kan? Wie kan/wil ons helpen?
:(

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 31 mei 2011 20:31

Krijgt u geen lening met schuldsaldoverzekering op één hoofd? Destijds hadden we voor onze hypothecaire lening enkel schuldsaldoverzekering op mijn naam.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Bibi1963
Topic Starter

#3 , 01 jun 2011 07:43

lening gaat door met SSV op één hoofd (100% verz) gelukkig. Maar...... wij willen beiden zeker zijn en op beide hoofden een SSV afsluiten. Indien mijn partner eerst overlijdt dan dien ik nog de volle pot te betalen van de hypotheek.

Reclame

wanton

#4 , 01 jun 2011 13:41

Probeer eens of uw partner een gewone verzekering kan afsluiten , niet verbonden aan het hypothecair krediet. Een soort spaarverzekering , waarbij u zelf een kapitaal bijeendoet. Dit bedrag kan dan ook gebruikt worden tot (gedeeltelijke) afbetaling van het krediet , moest die partner overlijden voor de volledige afbetaling.
Ik heb op mijn 53 jaar ook nog een hypothecaire lening aangegaan zonder SSV. De bank was akkoord omdat er andere verzekeringen waren die konden aangewend worden bij mijn overlijden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Justiceseeker

#5 , 01 jun 2011 14:24

onlangs een appartement gekocht. Schuldsaldoverzekering voor mij is in orde doch deze voor mijn partner is een ramp. Hij heeft suikerziekte en klaarblijkelijk vormt dit een groter risico op vroeger overlijden..... volgens verz mpijen althans. Reeds enkele verzekeraars hebben geweigerd om hem te verzekeren. Zelfs een verz mpij die publiciteit maakt dat zij diabetes patiënten niet discrimineert!!! Ben ten einde raad en weet niet meer bij welke mpij ik moet gaan aankloppen. Bestaan er instanties waar ik terecht kan? Wie kan/wil ons helpen?
Heeft U de verzekeringsombudsman en Assuralia al geraadpleegd?

Justiceseeker

Justiceseeker

#6 , 01 jun 2011 17:06

Heeft U de verzekeringsombudsman en Assuralia al geraadpleegd?

Justiceseeker
Wat Assuralia betreft, lijken zij partij te kiezen voor hun leden - verzekeraars - die de frontale aanval van Test-Aankoop proberen te weren bij het grondwettelijk hof: http://www.test-aankoop.be/verzekeringe ... 653803.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Test-Aankoop aanschrijven voor bijkomende inlichtingen en idem voor de ombudsman.

Justiceseeker

Terug naar “Archief”