frauduleus faillisement

mieke1983
Topic Starter

frauduleus faillisement

#1 , 06 jun 2011 22:16

wat kan je daar aan doen ? ergens klacht indienen ofzo?

ik weet voor de aannemer failliet ging dat die veel bezittingen had, vrachtwagen , stelling ,etc.! Nu de deurwaarder kwam was dit plots alles weg,

Ik heb men vorderingen dat ik moet van de aannemer bij de curator gaan brengen maar als die "niets" heeft ,kunnen ze niet veel vragen he,
maar ik weet zeker dat die veel bezitting had of nog heeft maar weggestoken of evt verkocht heeft! ik weet zelfs de nummer plaat van die camion maar ik heb geen bevoegdheid om dit op te vragen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantra

#2 , 06 jun 2011 22:54

Beste,

Uw oordeel over wat een frauduleus faill inhoud is waarschijnlijk iets anders dan wat het parket er over denkt en tenslotte zijn zij het die een onderzoek zullen doen mocht er ergens iets verdacht zijn.
Als goederen net voor het faillissement zijn verkocht tegen een verdacht lage prijs maakt u ook een kans tenzij de gefaillieerde kan aantonen dat deze gelden daadwerkelijk werden gebruikt om schulden te vereffenen. Curators zijn nu ook niet echt gekend als zakenlui die het beste bod opzoeken dus
dat is alvast een parallel.
Trouwens hoe weet u met zekerheid te zeggen dat er vanalles weg is. De deurwaarder zal het u niet verteld hebben denk ik. Ook via een lijst op de rechtbank van koophandel kunt u één en ander verifieren maar die krijgt u niet zomaar mee denk ik.
U moet ook niet teveel rekenen op hulp of bijstand van de curator. De positie die zij innemen tegenover schuldeisers is niet echt van dat ..... Ze denken in eerste instantie aan de commissie die ze kunnen binnen rijven. Weinigen zijn echt bekommerd om u als schuldeiser.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Reclame

Terug naar “Archief”