Klacht laten noteren door eigen moeder. Kan dit?

onzeker
Topic Starter

Klacht laten noteren door eigen moeder. Kan dit?

#1 , 07 jun 2011 14:51

De vriendin van mijn broer heeft een klacht ingediend tegen mijn man en mij. Ik ben nu te weten gekomen dat dit gebeurt is in Mechelen en waarschijnlijk door haar eigen moeder die daar werkt. Kan ik dit te weten komen wie de klacht heeft genoteerd en indien dit door haar moeder is gebeurd, mag zij dat doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 07 jun 2011 15:06

Het staat iedereen vrij om een klacht in te dienen. Deze dient alleen gegrond te zijn.

Verder kan u een klacht terug indienen wegens laster een eerroof moest deze ongegrond zijn
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

roderidder
Contacteer: Website

#3 , 07 jun 2011 16:23

Wat een onzin. Het is niet eens 1 april maar je doet er mij wel aan denken.

Dit klopt (nog) wel "Het staat iedereen vrij om een klacht in te dienen." alhoewel ook daar een reeks van welbepaalde beperkingen zijn

Voor de rest zal je specifieker moeten zijn vb. waar de klacht is ingedient (ombudsdienst, politie, onderzoeksrechter, ...) en wat deze zoal inhoud om U van goede antwoorden te dienen.

RR

Reclame

onzeker
Topic Starter

#4 , 07 jun 2011 16:46

De klacht is ingediend bij de politie in Mechelen waar haar moeder werkt. Ze heeft een klacht ingediend voor laster. Ze heeft mij een mail gestuurd met afschuwelijke dingen en zegt dat mijn man of ik deze heb verstuurd. Dat wij haar mailadres hebben gehackt. Ik ben niet zeker of haar eigen moeder de klacht heeft opgesteld, maar heb eens gehoord dat familie dit niet mag. Dus vroeg ik me af of ik dit te weten kan komen en of het echt zo is dat je geen klacht mag opstellen van familie.

Fore

#5 , 07 jun 2011 16:48

gerechtelijk wetboek
Art. 870. Iedere partij moet het bewijs leveren van de feiten die zij aanvoert
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 jun 2011 19:52

Normaal zal men geen aangifte akteren bij familie maar het is niet verboden als men het parket inlicht van de familieband zal het parket beslissen wat er moet gebeuren.
U zal gehoord worden door de politie van uw woonplaats dan zal je ook geconfronteerd worden met de aantijgingen van de tegenpartij.
Dan kan je de aantijging weerleggen.
Als alles door parket buiten vervolging gesteld is kan je nog altijd een tegenklacht indienen. Voor vb lasterlijke aantijgingen.
Wat zegt/doet uw broer????

onzeker
Topic Starter

#7 , 08 jun 2011 11:32

Ok. dank je wel voor het antwoord.
Mijn broer laat alles zomaar gebeuren, net zoals mijn ouders. Heb gisteren zelfs te horen gekregen dat ze gaan trouwen volgende maand. Vind het spijtig dat ik daar niets meer aan kan doen, want het is enkel om de zaak van mijn broer te doen voor haar. En heel mijn familie trapt daar mee in. Ze heeft iedereen rond haar vinger gedraaid. Mijn eigen vader gelooft mij niet meer en dat doet verschikkelijk veel pijn.

Terug naar “Archief”