fokster wil dekgeld niet terugbetalen

oeps
Topic Starter

fokster wil dekgeld niet terugbetalen

#1 , 10 jun 2011 09:15

Hallo,

ik had in november 2008 bij een hondenfokster geweest voor mijn teefje te laten dekken. Toen ik daar aankwam moest ik 600 euro betalen en een papier tekenen dat ik net zo vaak mocht terugkomen voor een nieuwe dekking als mijn teefje niet zwanger zou zijn. Later bleek dus dat mijn hond niet zwanger was.
Ze had toen gezegd dat ik mocht terugkomen. Aangezien mijn teefje maar 1 keer per jaar loops staat en het vorig jaar niet uitkwam met mijn werk belde ik een maand geleden voor een nieuwe dekking. Toen ik dat vroeg was ze heel kortaf en snauwde ze me toe dat ik maar vroeger had moeten komen want dat er ondertussen al 2.5 jaar tussenzat.
Toen ik vroeg wat er nou moet gebeuren zei ze me kortaf : "ja dat is spijtig voor u,lomp van u hé!" Ook zei ze dat haar hond oud is nu en veel blablabla.
Maar ze heeft nog andere mannelijke honden (die te jong zijn nu om te dekken natuurlijk!) een week later heb ik vernomen dat de hond gestorven is.

Wat moet ik nu doen? Kan ik mijn geld terugeisen? Als ik hiervoor een advocaat moet inschakelen gaan dan al mijn kosten die ik moet maken het verschuldigde bedrag niet teniet doen?

groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tmespreu
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 jun 2011 10:36

U stuurt deze mevrouw een vriendelijk aangetekend schrijven waarin u haar 'ingebreke stellt' wegens de niet-uitvoering van jullie resultaatsverbintenis.

U vordert vooreerst de uitvoering bij equivalent i.e. de dekking door een 'andere hond' daar de uitvoering in natura (i.e.de dekking door de overleden hond) niet meer mogelijk is.

Zo zij hier geen gevolg aan wil geven vordert u de ontbinding van de verbintenis met de terugbetaling van de 600€.

Zo zij dit ook niet zou willen vermeldt u dat u een geding aanhangig zult maken bij de bevoegde rechtbank;
- hier zult u in hoofdorde de uitvoering in natura/equivalent vorderen;
- in ondergeschikte orde vordert u de ontbinding van de overeenkomst, de terugbetaling van de 600€ vermeerderd met moratoire intresten en gerechterlijke intresten.

Reclame

Terug naar “Archief”