Nederlands adres/ BSN nummer

Malo
Topic Starter

Nederlands adres/ BSN nummer

#1 , 15 jun 2011 14:23

Een Belgisch koppel vluchtte uit Spanje naar Nederland en moet mij nog heel wat geld.
In België is er geen info te vinden bij de gemeente, alleen hun laatste woonplaats in België. Spanje idem
De zoon gaat naar school In Nederland, de vader werkt ook en de moeder webcam diensten.
De Nederlandse gemeente waar ze vermoedelijk verblijven kan mij geen info geven noch de Politie, dit moet gebeuren via een advocaat, Notaris, belastingen.
Toch moeten ze beschikken over een BSN ( het vroegere Sofi nummer )vooral de zoon van 16 jaar om naar school te gaan.
Ik nam inlichtingen bij 2 Nederlandse advocaten, dit zou hun 3 a 4 uur werk kosten en onbetaalbaar !
Weet iemand hoe ik die info kan bekomen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fiekes

#2 , 15 jun 2011 14:30

Wonende in Nederland weet ik dat iedereen die in Nederland woont om een zorgverzekering te kunnen afsluiten een BSN nummer nodig heeft ...
Ook om te werken, enzo ...

Malo
Topic Starter

#3 , 15 jun 2011 14:56

Ja klopt, maar hoe kom ik voor een aanvaardbare prijs aan die info, adres. In België kun je dit zelf bekomen bij de Gemeente als je bewijsstukken heb, motivering. Ik heb hier een schuldbekentenis.

Reclame

Vandebos

#4 , 15 jun 2011 15:07

Enkel via advocatuur, het is een gekend probleem in Nederland.

Malo
Topic Starter

#5 , 15 jun 2011 15:53

Ik kreeg al reactie van Nederlandse advocaten, Belgische advocaten kunnen dit blijkbaar niet opvragen. De prijs 400 a 1000,- euro, om een verblijfplaats op te vragen bij de Gemeente of bij een andere overheidsdienst. Lijkt me wel zeer zeer duur, voor een gewone administratieve taak.

Fiekes

#6 , 15 jun 2011 16:34

Ja klopt, maar hoe kom ik voor een aanvaardbare prijs aan die info, adres. In België kun je dit zelf bekomen bij de Gemeente als je bewijsstukken heb, motivering. Ik heb hier een schuldbekentenis.
Kan ik in Belgie als ik een nationaal nummer heb bij de gemeente het adres van iemand te weten komen ? Dat lijkt me erg straf ... Volgens mij kan alleen een deurwaarder dat ...

Malo
Topic Starter

#7 , 15 jun 2011 16:46

Als gewone burger kun je dit, 100 % zeker, alleen moet er een geldige reden voor zijn, bewijsstukken.

Terug naar “Archief”