hoge erelonen

samv
Topic Starter

hoge erelonen

#1 , 15 jun 2011 17:13

Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en einde raad.
Mijn advocaat waar ik in 2010 voor het eerst op bezoek ging deed zich toen voor als betrouwbare advocaat en handelde met normale erelonen bij het opstaren van een eerste zaak. omdat dit betrouwbaar leek ben ik nog met een 2de dossier ernaar toe gegaan. nu na enkel de zaak van leuven naar a'pen te verplaatsen en enkele stappen verder + al reeds 8000€ + 3000€ betaald krijg ik zeer hoge tussentijdse afrekeningen (12000€ + 10000€) die ik heb geprotesteerd. Na deze te hebben geprotesteerd melde mijn advocaat dat hij de zaak niet meer zal behartigen en sta ik in het dossier ook terug bij "af". + krijg ik een afsluitende ereloonstaat van terug 10000€ ...
Na een bezoek bij de stafhouder zijn we er niet uitgeraakt en zal mijn advocaat mij dagvaarden in A'pen waar hij ingeschreven is en hoge kredieten heeft.
Wat te doen?
moet ik terug een advocaat inschakelen?
Heeft er iemand een advocaat in aanraden?
moet ik best een advocaat nemen ingeschreven in een andere balie?
moet ik dit zekf verdedigen op de rechtbank en later in beroep te Brussel?

zoals u ziet kan ik wel wat tips gebruiken om deze elende te doen stoppen

alvast bedankt!

Sam

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantra

#2 , 15 jun 2011 18:39

uw dossier samen rapen en een brief schrijven voorzien van alle nuttige documenten naar de stafhouder van de desbetreffende balie waar de advocaat is aangesloten.
Ik heb onlangs zo'n hoge erelonen in mijn voordeel beslecht ten nadele van de bekende tv4 advocaat die aan schuldenbemiddeling doet
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Justiceseeker

#3 , 16 jun 2011 08:59

Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en einde raad.
Mijn advocaat waar ik in 2010 voor het eerst op bezoek ging deed zich toen voor als betrouwbare advocaat en handelde met normale erelonen bij het opstaren van een eerste zaak. omdat dit betrouwbaar leek ben ik nog met een 2de dossier ernaar toe gegaan. nu na enkel de zaak van leuven naar a'pen te verplaatsen en enkele stappen verder + al reeds 8000€ + 3000€ betaald krijg ik zeer hoge tussentijdse afrekeningen (12000€ + 10000€) die ik heb geprotesteerd. Na deze te hebben geprotesteerd melde mijn advocaat dat hij de zaak niet meer zal behartigen en sta ik in het dossier ook terug bij "af". + krijg ik een afsluitende ereloonstaat van terug 10000€ ...
Na een bezoek bij de stafhouder zijn we er niet uitgeraakt en zal mijn advocaat mij dagvaarden in A'pen waar hij ingeschreven is en hoge kredieten heeft.
Wat te doen?
moet ik terug een advocaat inschakelen?
Heeft er iemand een advocaat in aanraden?
moet ik best een advocaat nemen ingeschreven in een andere balie?
moet ik dit zekf verdedigen op de rechtbank en later in beroep te Brussel?

zoals u ziet kan ik wel wat tips gebruiken om deze elende te doen stoppen

alvast bedankt!

Sam
Als de stafhouder zijn eigen "poulains" de hand boven het hoofd houdt, is de kans tot samenwerking en een compromis ver te zoeken. In dit forum is al herhaaldelijk geschreven over overdreven erelonen. Zoek onder "erelonen" of "advocaat" in de databank van het forum boven rechts (geavanceerd zoeken). Had U afspraken op papier met uw raadsman...?

De kans is dus groot dat U de zaak aanhangig zal moeten maken bij de rechtbank van Eerste Aanleg om uw rechten te laten gelden.

Justiceseeker

Reclame

Terug naar “Archief”