Hallo iedereen, ik heb een vraag ivm het werken via interim:
Ik werd door 2 interimkantoren (interim A en interim B) voorgesteld bij hetzelfde bedrijf.
Ik ben uiteindelijk op gesprek geweest "voor" interimkantoor A omdat dit interimkantoor als eerste een afspraak had geregeld met het bedrijf.
Interim B werkt met een interimcontract van 4 maanden, Interim A werkt met een contract van 6 maanden (dit wist ik natuurlijk niet voor ik op gesprek ging)
Nu wenst het bedrijf mij aan te nemen maar ik wil dit enkel met 4 maanden interim.
Interim A weigert een contract van 4 maanden interim op te stellen en blijft bij de 6 maanden.
4 maanden kan maar aan een veel hogere coefficient waardoor het de werkgever veel meer kost.
Ik heb noch bij Interim A noch bij interim B iets getekend dus ik heb met geen van beiden een overeenkomst.
Nu is mijn vraag, kan ikzelf beslissen om niet via interim A maar wel via interim B aan het werk te gaan bij het bedrijf in kwestie?
Of kan het bedrijf eventueel beslissen om mij direct aan te nemen zonder interim, kan dit voor het bedrijf zonder kosten?
Of hoe lang moet het bedrijf wachten om mij wel rechtstreeks te kunnen aannemen?
Alvast bedankt voor de eventuele reacties,
Groeten,
Werker1