Beschadiging "natuurgebied"

waldek2

Re: Beschadiging "natuurgebied"

#16 , 17 jun 2011 15:26

Er zal een PV opgemaakt worden, maar als je simpelweg zegt
1) dat je bereid bent de echte schade te betalen
2) dat er foto's van jou gemaakt zijn op uw prive-terrein gemaakt zonder Uw toelating
en dat je hierbij protesteerd tegen de schending van je privacy
dan wordt de zaak later geseponeerd.
Tenzij de maker van de foto's zich burgerlijke partij stelt.
Maar dan loopt deze echt de kans ook veroordeeld te worden voor schending van de privacy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 17 jun 2011 15:28

Hoe komt hij dan aan de foto's en waar zijn deze genomen?

jojan

#18 , 17 jun 2011 15:29

Alles over recht op afbeelding vindt u hier: http://www.privacycommission.be/nl/in_p ... fbeelding/" onclick="window.open(this.href);return false;

In principe mogen fotos alleen gemaakt worden mits toestemming van iedereen die op de foto staat. Er zijn ook wel uitzonderingen op. In dit geval vast een dubbeltje op zijn kant. Vermoedelijk zal de fotograaf willen aantonen dat hij die fotos heeft genomen dat TS en zijn vrienden met het voertuig op de foto ook diegene zijn die zijn veld stuk hebben gemaakt. En roept hij hier bij in: "Het gebruik van een afbeelding kan ook zonder toestemming wanneer dit noodzakelijk is voor de behartiging van een gerechtvaardigd belang, mits het belang van de betrokkene (met andere woorden van de gefotografeerde of de gefilmde persoon) niet zwaarder doorweegt."

Reclame

Scoopy
Topic Starter

#19 , 17 jun 2011 16:00

Voor zover ik weet zijn de foto's niet door de persoon zelf gemaakt maar door
een buurman. Er zijn geen foto's van op het moment dat we op het veld waren, enkel
als we naast de jeep staan, op het terrein van een van ons. Ik zie mijn fout
in, ben ook bereid om te betalen maar zou graag iets van het bedrag willen
afdoen. Hoe kan ik dit dan aanpakken zonder 'arrogant' over te komen ?

Bedankt voor jullie antwoorden tot nu toe !

Groetjes

xena

#20 , 18 jun 2011 09:42

als we naast de jeep staan, op het terrein van een van ons.
dan is mijne inziens hun bewijsstukken waardeloos als je zelf geen begin van bewijs leverde .

wil je toch tot een minnelijke schikking komen kan je dit via de vrederechter is volledig gratis en heb je geen advocaat nodig en als de poging slaagt heeft dit dezelfde waarde van een vonnis . aangezien het braakliggend natuurgebied gaat stel een aantal (fruit)bomen of andere planten voor die je zelf gaat planten zo hoef je geen geld in het handje te geven

bartvdv

#21 , 18 jun 2011 10:23

Die foto's hoeven geen bewijs te vormen. En de man riskeert hooguit een vermanende vinger voor het maken van de foto's - als daar al een opmerking over gemaakt zou worden. Zelf wat (fruit)bomen gaan planten? We hebben het hier nog altijd over beschadiging van andermans eigendom.

Ik denk dat de enige correcte houding is, wat nederigheid tijdens het verhoor met de agenten en de bereidheid uitspreken om de schade te vergoeden. En liefst buiten de rechtbank te houden. Met een beetje geluk is dat voor de eigenaar al voldoende om zijn bedrag te laten zakken.

xena

#22 , 18 jun 2011 11:17

We hebben het hier nog altijd over beschadiging van andermans eigendom.
beschadiging ??? van een braakliggend ononderhouden terein want anders ga je er ni op crossen over 2 jaar ziet ge daar niks meer van en wat gaat die 1500€ er aan veranderen ?

Franciscus

#23 , 18 jun 2011 15:54

Met een jeep over grond wel dat laat zeker bij wat snelheid en bochten sporen na op de grond.
Maar de zaak start met het 'onwettig' betreden en het veroorzaken van schade OF dat volgens andere 'niets' is doet er niet toe.
Als er eender welke vorm van schade is en deze kan begroot worden En een verband gelegd met de dader(s) kan de rechter (straf of burgerlijke rechtbank) nog altijd een beslissing (lees vonnis) nemen.

Creatief

#24 , 18 jun 2011 18:39

beschadiging ??? van een braakliggend ononderhouden terein want anders ga je er ni op crossen over 2 jaar ziet ge daar niks meer van en wat gaat die 1500€ er aan veranderen ?
Natuurgebied ... Braakliggende grond! Braakliggende grond kan begroeid zijn met een enorme grote variatie aan flora.

We hebben de grond niet gezien! Jij wel, xena? De TS noemt het misschien braakliggend. Ik beschik ook over moerassen, (braakliggend), en waar ik geen vinger naar uitsteek, maar die ontzettend mooi zijn door hun plantenvariatie en fauna.

TS kan misschien iets afdingen van de prijs. Indien zo iets gerechtelijk voorkomt, dan is hij waarschijnlijk meer kwijt.

Scoopy
Topic Starter

#25 , 18 jun 2011 18:50

Hallo

Ben dus bij de politie geweest, het zal bij de 1500 euro blijven, verdeeld over drie personen dus.
Ik dacht altijd dat een minnelijke schikking via de vrederechter ging maar blijkbaar niet ?
De agent wist me te vertellen dat ik EERST het volledige bedrag moet betalen, de bewijzen
hiervan moet inleveren en dat hij dan contact opneemt met de eigenaar met de vraag of het
dan in orde is ? Dus als ik het goed verstaan heb kan deze na het ontvangen van het geld nog steeds
zeggen dat hij deze zaak nog een vervolg wil geven ?

Groetjes

Franciscus

#26 , 18 jun 2011 19:13

Tegenpartij heeft vermoedelijk in zijn verklaring staan dat de schadevergoeding geraamd wordt op €1500.
Dat hij akkoord is verder de zaak blauw blauw laten.
Dus als politie kan vermelden dat de schade betaald is zal parket de zaak seponneren.
Het is een soort van minnelijke regeling totaal vrijwillig.
Het kan ook zijn dat PV al naar parket gezonden is ( ander arrondissement) en dat parket al een kantschrift heeft opgesteld met daarin de vraag is verdachte? bereid op de gevraagde schade te betalen. Gelieve toe te zien op onderlinge regeling.

Scoopy
Topic Starter

#27 , 19 jun 2011 11:57

Hallo

Bedankt voor je antwoord Franciscus. Ik heb nu ook de rekeningnummer van de eigenaar
en kan dus het geld storten, weliswaar in verschillende stukken. Binnen een paar weken/maanden
moet ik dan de bewijzen van storting binnenbrengen bij de politie. Kan er dan nog iets gebeuren ?
Heeft de man dan nog de kans/het recht om te zeggen dat hij deze zaak toch wil laten voorkomen ?

Groetjes

Franciscus

#28 , 19 jun 2011 17:23

Schadevergoeding is dan geregeld zeker als het bedrag in zijn verklaring staat en die som is overgemaakt.
Ik zou er wel niet maanden zelfs geen weken mee wachten ...pakweg tegen eind van deze maand zorgen dat het geld op zijn rekening staat.
Reden een kantschrift moet binnen de 6 weken terug bij pdK zijn.

Het strafrechtelijk feit daar beslist de pdK over en niet het slachtoffer dus als alles snel in orde is zal parket (pdK) wel vinden dat er geen reden meer is om nog te vervolgen.
Slachtoffer kan natuurlijk klacht met burgerlijke partijstelling indienen bij onderzoeksrechter....
..... maar ik denk niet dat het zover gaat komen ALS de schade betaald is.

Terug naar “Archief”