DW onaanvaardbaar traag met acties

Fiekes
Topic Starter

DW onaanvaardbaar traag met acties

#1 , 14 jul 2011 09:10

De deurwaarder is onaanvaardbaar traag met het uitvoeren van acties die hem gevraagd worden ...
Tussen vonnis en betekenis van vonnis zit 2 maand ... de eerste acties zijn door hem ondernomen een maand na het vonnis (duidelijk gespecifieerd op de factuur)
Tussen betekenis van vonnis en uitvoering van vonnis zit weeral 2 maand (en dan is de termijn van het vonnis hier natuurlijk niet bij geteld)

Waar kan ik klacht indien over deze deurwaarder ?

Kan ik een andere deurwaarder aanspreken buiten mijn advocaat om voor de vervolg acties in dezelfde zaak ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jojan

#2 , 14 jul 2011 09:44

Na het vonnis stuurt de advocaat meestal nog een schrijven naar de gedaagde partij. De advocaat maakt na een tijd als tegenpartij niet betaalt of reageert het dossier over aan de gerechtsdeurwaarder. Die gaat dan betekenen. Tegen deze betekening kan er meestal beroep of verzet worden aangetekend. De gerechtsdeurwaarder wacht met uitvoering tot na de beroepstermijn (meestal 1 maand). Al naargelang welke verder acties de gerechtsdeurwaarder moet uitvoeren kan hier allemaal wel flink wat tijd over heen gaan.

U kan altijd vragen het dossier af te sluiten bij uw huidige gerechtsdeurwaarder en het dossier overmaken aan een andere - ik zou uw advocaat hier wel over spreken, ik leid toch af dat uw advocaat de gerechtsdeurwaarder heeft aangesteld. Het kan ook zijn dat de u de gemaakte kosten van uw 1ste gerechtsdeurwaarder niet of niet volledig zal kunnen recupereren.

Klacht kan u indienen ten eerste bij de betreffende gerechtsdeurwaarder zelf, bij de arrondissementskamer of bij de nationale kamer van gerechtsdeurwaarders.

Vandebos

#3 , 14 jul 2011 10:12

http://www.gerechtsdeurwaarders.be/nl/t ... gie/regels" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Archief”