Hoe een advocaat kiezen

Buzzybeeke
Topic Starter

Hoe een advocaat kiezen

#1 , 19 jul 2011 16:31

naar aanleiding van het overlijden van mijn ouders, en het verkrijgen van verhuurappartementen wil ik voorbereid zijn en een advocaat raadplegen die mij kan bijstaan met raad en daad.
Momenteel voor raad en voor het op punt stellen van een aantal documenten
later eventueel om bij te staan in mogelijke geschillen

De idee om zo'n persoon "acher de hand" te hebben, stelt mij gerust.

Maar, het moet wel iemand zijn die ik kan vertrouwen en uiteraard bekwaam is. Bovendien wil ik niet dat ik voor elk telefoontje een factuur krijg. Begrijp mij niet verkeerd: ik wil best betalen voor geleverde prestaties, maar een samenwerking moet ook van dien aard zijn dat ik, moest dat nodig zijn, toch (kleine) telefonische adviezen moet kunnen krijgen zonder dat daar altijd een factuur tegenover staat. Daar zijn advocaten goed in, heb ik begrepen :lol: Ik begrijp uiteraard wel dat dit enkel kan indien er van beide kanten geen geprofiteer is.

Er zijn verschillende sites, zoals bvb goudengids, ..., waar ik voldoende adressen kan krijgen. Maar, hoe kan ik nagaan of die persoon ook goed is? Veel zal afhangen van buikgevoel tijdens het eerste (telefonisch) contact, maar daarnaast is het misschien toch wel belangrijk om weten welke resultaten deze mensen behalen in de rechtbank? Worden deze gegevens ergens bijgehouden? Worden er ervaringen uitgewisseld, ....?

Kortom....hoe kies ik, naast buikgevoel, zo objectief mogelijk, de beste rechtsbijstand?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
westhoek

#2 , 19 jul 2011 17:10

Zou je dan niet beter met een notaris zijn in dit geval ?

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 jul 2011 19:41

Jij gaat er dus van uit dat je onmiddellijk in een aantal gerechterlijke procedures verwikkeld zal zijn.
Zoals Westhoek zij, begin eerst met een notaris voor het afhandelen van de erfenis, en zie dan later verder.

Reclame

Buzzybeeke
Topic Starter

#4 , 20 jul 2011 08:41

Even voor alle duidelijkheid: de procedure met de notaris is al achter de rug. Ik heb echt wel de standaard procedures gevolgd hoor.

westhoek

#5 , 20 jul 2011 10:01

Voor wat precies zou je een advocaat nodig hebben dan ? Voor iemand die de huur niet wil betalen ? Om contracten op te stellen ?
Er is ook nog een verhuurdersbond hoor, die doen ook al beel (denk ik).

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 jul 2011 17:33

Informeer bij vrienden en dergelijke. Als iemand tevreden is van zijn advocaat en hem aanraadt is de kans groter dat u ook tevreden zal zijn.

Terug naar “Archief”