Teruggave Huurwaarborg

aaaa
Topic Starter

Teruggave Huurwaarborg

#1 , 28 jul 2011 09:08

Situatie:

Ik was huurder.

Het contract van de huurwaarborg waarop staat dat "alles ok" is, is bij het verlaten van de woning werd door mezelf ondertekend en de immo makelaar.

één maand na de ondertekening van mezelf en de immo makelaar heeft er nog steeds geen teruggave plaatsgevonden.

Bij het contacteren van de dienstengroep waarbij dit geld op een geblokkeerde rekening staat, zeiden ze : dat er nog geen handtekening van de verhuurder op staat. Terwijl de immomakelaar zei dat alles in orde was en in afwachting van de dienstengroep zijn diensten alles zou op de rekening staan binnen de 14dagen.

Wat kan ik nu doen? Moet ik een aangetekend schrijven sturen? En hoe pak ik dit het best aan?

Bedankt voor de feedback.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 28 jul 2011 09:12

Vraag aan de immomakelaar als hij een volmacht heeft om in naam van de verhuurder te handelen. Vraag of je een kopie van die volmacht mag hebben om die samen met de teruggavepapieren in te dienen. Zo heb ik het ooit geregeld toen de verhuurder in verlof was.

Anders zal je best een aangetekende zending sturen naar de verhuurder, vrees ik (tenzij iemand nog andere opties heeft)

Fore

#3 , 28 jul 2011 09:23

Moeten beide partijen niet aanwezig zijn?

Ik meen dat vdb dit ergens had geschreven op dit forum, omdat er zo teveel fraude mee werd gepleegd...
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Reclame

JPV

#4 , 28 jul 2011 09:26

Sommige banken vragen dit, maar bij mijn weten staat dit nergens in de voorwaarden van zo'n huurwaarborgrekeningen.

aaaa
Topic Starter

#5 , 28 jul 2011 13:25

Allen bedankt voor de feedback. Mvg

Terug naar “Archief”