kan ik mee genieten?

klien
Topic Starter

kan ik mee genieten?

#1 , 28 jul 2011 19:14

In 1971 gehuwd met scheiding van goederen en gemeenschap van aanwinsten.
Na 34jaar huwelijk heeft mijn echtgenoot in 2005, na een opname beslist om niet terug onder het echtelijk dak te wonen, doch weigerde halstarrig om wettelijk te scheiden. Ik had werk en heb mijn boontjes zolang kunnen doppen. Sinds vorig jaar ben ik echter om medische reden vervroegd op pensioen gesteld, met 663€ per maand. Hij is sinds januari 2011 ook met pensioen, en geniet ik na wat info links en recht ontvangen te hebben, gelukkig van een bijkomensd pensioen van hem (Hij op zijn beurt had nagelaten om zijn pensioenkas te verwittigen dat hij niet gescheiden was.)
Nu weet ik dat hij ook een groepsverzekering had op zijn werk en deed hij ook aan pensioensparen, waarvan hij enige tijd geleden liet ontvallen die gelden ontvangen te hebben.
Nu is mijn vraag of ik eventueel kan meegeniet van die ontvangsten?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 jul 2011 22:40

Gezien u niet meer samenwoont kan u eenvoudig een scheiding aanvragen.
http://www.startpuntscheiden.be/Vragen- ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Archief”