Ontslag - geen uitbetaling wegens onvoldoende liquiditeit

stijnvdbk
Topic Starter

Ontslag - geen uitbetaling wegens onvoldoende liquiditeit

#1 , 09 aug 2011 20:20

Beste
Ik heb begin juli de arbeidsovereenkomst opgezegd. In onderling overleg heb ik al mijn verlof opgenomen om dan op 28 juli de overeenkomst te beëindigen.
Ik heb ondertussen nog geen loon noch C4 en andere documenten ontvangen. Op de firma zeggen ze dat het geld op is en dat ik nog een maandje moet wachten.
Wat kan ik hier tegenin brengen? Wat zijn de wettelijke termijnen? Ik ben niet gesyndiceerd.
Thanks!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 aug 2011 08:57

(Eventueel via AS) uw werkgever verzoeken om binnen een bepaalde periode alles in orde te brengen, of dat u zich anders genoodzaakt zal zien de sociale inspectie in te schakelen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 aug 2011 12:56

Als het geld op is van de firma zal deze dan ook de boeken neerleggen, en dan zal je via de curator je verschuldigd geld ofwel van de curator of als er geen voldoende meer is zal het van een speciaal fonds worden uitbetaald, maar dan ben je beter dat je u aansluit bij een vakbond die zijn daar perfect van op de hoogte wat er moet gedaan worden.

Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

j.demoor

#4 , 11 aug 2011 11:07

“Art.21.Bij het einde van de overeenkomst is de werkgever verplicht de werknemer alle sociale bescheiden en een getuigschrift te overhandigen...”(3 juli 1978 Arbeidsovereenkomstenwet).

“Art.21.Wanneer de dienstbetrekking een einde neemt,moet het nog verschuldigde loon onverwijld worden uitbetaald en uiterlijk op de eerste betaaldag die volgt op de datum waarop de dienstbetrekking eindigt...”(12 april 1965 Loonbeschermingswet)

Maan uw werkgever aangetekend aan uw C4 te leveren en uw loon te betalen binnen een door u daarin te bepalen redelijke termijn en stuur kopie aan de RVA. Geeft hij hieraan geen tijdig en afdoende gevolg maak de zaak dan aanhangig bij de Inspectie Sociale Wetten:
http://www.vlaanderen.be/servlet/Satell ... ijn%2FView" onclick="window.open(this.href);return false;
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Archief”