deur met zijlicht niet tijdig klaar

koen999
Topic Starter

deur met zijlicht niet tijdig klaar

#1 , 16 aug 2011 18:51

ik bestelde op 15/04 een deur met zijlicht met als voorziene afhaaldatum 13 juli

toen ik belde bleek dat ze door een interne communicatiefout nog niet eens begonnen waren met de fabricatie.

zolang er geen deur inzit kunnen de andere werken niet doorgaan en schuift de datum dat het af zal zijn alsmaar op. tot zolang heb ik ook geen huurinkomsten van het pand.

kan ik de gederfde huur eisen als schadevergoeding ?
dat is nog niet eens zo veel de werkelijke schade is veel hoger ik ben nl technisch werkloos zolang ik de deur niet heb

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 aug 2011 19:43

Is de leveringsdatum schriftelijk vastgelegd?

koen999
Topic Starter

#3 , 16 aug 2011 19:48

op de bestelbon staat 'afhaling voorzien op woensdag 13 juli'

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 aug 2011 20:14

Dan zou je die firma aangetekend in gebreke kunnen stellen en een voorstel van schaderegeling kunnen doen. Of ze het willen aanvaarden is iets anders.

koen999
Topic Starter

#5 , 16 aug 2011 20:24

ik heb ze reeds aangetekend in gebreke gesteld op 20/07
en 20 euro/dag voorgesteld. totnogtoe geen antwoord- ook niet op de vraag wanneer de deur dan wel klaar zou zijn.

dus wacht ik beter nog wat af veronderstel ik?

ganapathi tantra

#6 , 17 aug 2011 00:16

Er bestaat ook de mogelijkheid dat u de deur helemaal niet meer geleverd krijgt. Aan u dan om te procederen voor een schade vergoeding.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

koen999
Topic Starter

#7 , 17 aug 2011 14:14

ik heb al 800 euro voorschot betaald dus ik veronderstel van wel

ganapathi tantra

#8 , 17 aug 2011 22:34

Ik vermoed dat dat niet echt een argument zou kunnen zijn. Ze kunnen die som evengoed terugstorten.
Ze kunnen u ook verplichten om de volledige som te betalen vooraf de levering.
Vergeet niet dat niet u maar wel een rechtbank beslist of zal determineren wie wat krijgt ivm een vergoeding
als er een bewezen schade is
Als u dan zegt dat u de levering vooraf betaald minus de door u voorgestelde schade dan zal u uiteindelijk
misschien in een donker hoekje te komen zitten want u kan ten alle spijt niet fungeren als rechter en beul

en uiteindelijk staat er niet op uw order levering XX juli maar wel VERMOEDELIJK XX juli. Kan een zeer groot
verschil uitmaken hoor. En als u hen dan al op 20/07 in gebreke stelt zou het kunnen dat een rechter u on-
redelijk vindt omdat de leveringstermijn niet echt grof overschreden is. Want nogmaals U heeft geen bevestiging van
een leveringsdatum, u hebt een bevestiging van een vermoedelijke leveringsdatum

Fore

#9 , 17 aug 2011 22:48

U kan wel het dubbele van het voorschot terug eisen
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

ganapathi tantra

#10 , 18 aug 2011 19:28

als je wil eisen dan moet je altijd een trapje hoger staan.
Is dat eerlijk ? Neen maar wel realistisch.
spijtig genoeg is het consumentenrecht in Belgie onvoldoende gewapend om dergelijke situatie in zijn voordeel te beslechten

Terug naar “Archief”