dagvaarding ivm slagen en verwondingen

lindaeric
Topic Starter

dagvaarding ivm slagen en verwondingen

#1 , 23 aug 2011 12:22

Vandaag werd ik gedagvaard door mijn schoonbroer omwille van slagen en verwondingen.hetgeen er gebeurd is..bij het werken in de tuin bij mijn schoonzus(de buurvrouw van) heeft hij ons,zijnde mijn vrouw,schoonzus en mij voor de zoveelste keer lopen uitschelden (hij werd uit het testament van zijn broer expleciet geschrapt)voor alle vuile vis en bij mij was de maat vol.Mijn vrouw was al aan haar hart geopereerd door de stress en beide zijn we in behandeling gegaan bij een psycholoog.Ik ben over het hek gesprongen en heb hem tegen de grond gedrukt en op hem ingepraat om er mee op te houden,na hem los gelaten te hebben begon hij opnieuw mijn vrouw en schoonzus ,die ondertussen aangerend gekomen waren ,te beledigen en ik heb hem opnieuw neergelegd en vastgehouden..slagen zijn er niet gevallen...enige tijd later verscheen de politie die onze verklaringen opnamen.Enige tijd later werd ik uitgenodigd voor een bemiddelingsgesprek bij de politierechtbank waar hij ,zoals nadien bleek niet op wilde ingaan.Daar het volgens mij om een banaal feit ging werd dan ook later door de politierechter de zaak geseponeerd.En nu komt het natuurlijk.Voor de rechtbank van eerste aanleg komen..hoe kan ik bewijzen dat zijn verwondingen enkel gespeeld zijn om ons het leven zuur te maken(hij zei dat hij ons nu wel zou krijgen..en zijn beste vriend is dokter,dus die zal wel wat op papier gezet hebben)Enkel mijn vrouw en schoonzus zijn getuigen van de gebeurtenissen...we hebben er alleszins niet veel vertrouwen in en maken ons grote zorgen...iemand die goede raad kan geven zou ons misschien geruststellen,dank u.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 aug 2011 13:34

Niet slim op u om u "uit uw tent" te laten lokken. Als je voor de rechtbank kan aantonen hoe je iemand zonder geweld "tegen de grond kan drukken", maak je misschien nog een kans, maar ik vrees er een beetje voor. Je kan ook trachten om "uitlokking" in te roepen.

Maar de feiten blijven de feiten: je hebt je schoonbroer tegen de grond gewerkt en moet je daarvoor verantwoorden. In het vervolg de zelfbeheersing proberen bewaren, zou ik zo zeggen? Woorden met geweld beantwoorden is nooit, maar dan ook nooit verstandig. Beantwoord woorden met andere woorden (of in sommige gevallen, met GEEN woorden), als je niet in de problemen wilt komen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus

#3 , 23 aug 2011 18:43

Politierechtbank voor opzettelijke slagen??? en dan nog in verzoening ??? Dit is een wanbedrijf en wordt via correctionele rechtbank behandeld.
Dus aan uw verhaal zitten enkele haken en ogen....
Wat is de betichting?
Hoe kan iets voor de politierechtbank komen en geseponeerd worden en daarna terug voor eerste aanleg???

Reclame

Gebruiker21

#4 , 24 aug 2011 09:13

Over die politierechtbank had ik overgelezen. Da's inderdaad vreemd...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Archief”