hallo,
ik weet niet of dit in het juiste forum staat maar waag het er toch op.
het begon november 2010. toen ben ik verhuist.
heb alles geregeld zoals het moest kwa electriciteit en water,...
juni 2011 krijg ik voor elektriciteit een afrekenfactuur van 400€ van het vorige adres. deze was naar het verkeerde adres opgestuur en kreeg deze daarom via een incassobureau. ik betaal deze direct.
intusentijd tot nu krijg ik terug een aantal afrekenfacturen en tussentijdse facturen. ik betaal deze allemaal.
in juli krijg ik 120€ terug!!!!.
nu zit het zo dat ik vandaag een factuur ontvang van een incassobureau voor elektriciteit van 480€ zogezegt van het vorig adres. de facturen dateren van februari!!! ( niet de brief ). ook zijn het andere bedragen en dergelijke dan toen.
ik bel naar de elektriciteitsleverancier en daar kunnen ze me vertellen dat alles betaald is!!!. ook vertellen ze me dat ik best even naar het incassobureau bel.
ok, ik bel naar het incassobureau en daar zeggen ze van zodra de leverancier de betaling doorgeeft aan hun dat deze uit hun systeem gaat en dat ze daardoor alleen zagen wat betaald was. ( vind dit raar verhaal ).
paar rare details.
de brief zat in mijn brievenbus zonder envelop met alleen een nietje door.
mijn adres staat erop maar ipv van mijn naam staat er bewoner, eigenaar.
als ik inlog op de site van het incassobureau staat bij gegevens mijn adres, maar de gsm en email van mijn vorige huisbaas?????
intussentijd van de facturen tot nu zitten er bijna 7 maand tussen.
ik heb nooit eerder een dergelijke factuur ontvangen en alle post ben ik gaan afhalen op het vorig adres tot juni.
ik heb toen in der tijd mijn vorige huisbaas aangeklacht voor schimmel en vocht.
de woning is nog steeds niet verhuurd en daardoor begin ik meer te denken dat hij mij een **** wil aftrekken.
nu ben ik een beetje ten einde raad en vroeg me hier af of iemand weet welke stappen ik zou kunnen ondernemen.
samenvatting:
november 2010: verhuis.
van toen tot juni: afrekening en tussentijdse facturen huidig adres.
juni:afrekening 400€ vorig adres
juli: tussentijdse factuur + teruggave!!!!
30 augustus: 480€ vorig adres??????