verkrotting

maudb
Topic Starter

verkrotting

#1 , 30 aug 2011 21:10

Hallo,
wij zijn eigenaars van een woning die gelegen is naast een leegstaand pand, ondertussen al vier jaar. Hoe langer hoe meer problemen er opduiken, geen onderhoud van het pand met als gevolg opstijgend vocht, bijgebouw stort in, schoorsteen gedeeltelijk gevallen ,...
Wat kunnen wij als buren hiertegen doen, klacht neerleggen bij de gemeente heeft niets teweeg gebracht. De vrede rechter heeft ook niet geholpen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 31 aug 2011 00:02

Er zijn gemeenten die vanaf een jaar leegstand een leegstandsboete "kunnen" heffen. Of dit in de praktijk al of niet gebeurd hangt van gemeente tot gemeente af. De volgende stap is de krotbelasting. Mogelijk voert uw gemeente hier een gedoogbeleid en laat het de eigenaars maar aanmodderen. Dat een vrederechter hier ook niets aan verhelpt verwonderd mij. Over welke gemeente gaat het. U kan natuurlijk nog steeds in beroep gaan. Wat zijn de motieven/argumenten/uitspraken van gemeente en vrederechter ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Vandebos

#3 , 31 aug 2011 00:27

Woningdienst zelf contacteren lijkt me de eerste stap. vervolgens brandweercommandant verwittigen en deze vragen een stabiliteitsonderzoek en het gevaar voor omwonenden te onderzoeken. Alle afspraken met brandweer aangetekend bevestigen...

Reclame

JohnD

#4 , 31 aug 2011 07:22

Woningdienst zelf contacteren lijkt me de eerste stap.
Ik weet nog niet of woningsdienst hier iets kan aan doen, vermits de woning onbewoond is.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Vandebos

#5 , 31 aug 2011 11:58

Veiligheid en stabiliteit woning vaststellen? Gemeente verplichten in te grijpen omdat ze anders bij eventuele schade aan derden heeft verzaakt aan haar burgerlijke aansprakelijkheid.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 31 aug 2011 13:37

Kan perfect via milieudienst. Deze komt ter plaatse en zal een commissaris van politie ter plaatse vragen die akte opstelt ( samen met ingenieur) waarin de onbewoonbaarheid van de woning wordt vastgesteld. Commissaris gaat over tot onruiming van het pand en de deur wordt verzegeld.
Burgemeester betekent aan eigenaar het bevelschrift.

Terug naar “Archief”