Bvba en privé-schuld

josi
Topic Starter

Bvba en privé-schuld

#1 , 30 aug 2011 13:31

Iemand heeft een Bvba en is enige aandeelhouder,er is wel een privé-schuld.
Kan de schuldeiser op één of ander manier aan zijn geld geraken?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 aug 2011 14:34

een klein stemmetje zegt me: de aandelen van de bvba aanslaan?

(al weet ik niet wat dit concreet voor gevolgen zou hebben op korte termijn)

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 aug 2011 14:44

Er is niemand die zegt dat de Bvba ook geen schulden heeft, dan zou men hem hier misschien zelfs een plezier kunnen me doen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

josi
Topic Starter

#4 , 31 aug 2011 10:28

Bvba heeft geen schuld.De enige zaakvoerder heeft een privé-schuld waar de Bvba niks mee te maken heeft.

j.demoor

#5 , 01 sep 2011 11:23

“Art.249.§ 1. Onverminderd strengere bepalingen in de statuten mogen de aandelen van een vennoot, op straffe van nietigheid, niet worden overgedragen onder de levenden en ook niet overgaan wegens overlijden dan met instemming van ten minste de helft van de vennoten die ten minste drie vierde van het kapitaal bezitten, na aftrek van de rechten waarvan de overdracht is voorgesteld.”(7 MEI 1999. - WETBOEK VAN VENNOOTSCHAPPEN).

‘en is enige aandeelhouder’

Onverminderd strengere bepalingen in de statuten ,is voornoemd art.249 hier dus niet van toepassing,zodat de aandelen van de enige vennoot mogen overgedragen worden. In beslag nemen is echter geen ‘overdragen’.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Archief”