paspoort

Dobson
Topic Starter

paspoort

#1 , 05 sep 2011 16:51

hallo,
graag had ik vernomen in hoeverre een paspoort geldig is,( deze is 5 jaar geldig) dus geen electronische ID

a)Er staat geen adres op, is dit noodzakelijk?
b)Moet ik officieel ergens geregristreerd zijn ?

ps:ik heb van Belgische nationaliteit

bedankt op voorhand :)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 sep 2011 17:30

Aanvragen bij de gemeente of indien u in het buitenland verblijft ( woont) bij de ambassade of soms via een consulaat.

Dobson
Topic Starter

#3 , 05 sep 2011 18:04

ik heb reeds een brief geschreven naar binnenlandse zaken ,omdat de gemeente me niet wil regristreren
via de provincie heb ik wel een paspoort gekregen, maar geen id met chip,

ik verblijf op een park met vergunde chalets, de chalet is mijn eigendom, enkel ik huur de grond, de wijkagent heeft langs geweest, en die kan of wil mij inschrijven
doch dan dient er een PV van gemaakt te worden , er dient dan een boete te worden betaald van 5000,- Euro , plus na drie maanden
word ik uit deze chalet verwijderd.( dit is dan ook het enige dat ik bezit, en ik woon er ook)
hierbij stel ik me dan ook de vraag kan dit zomaar?

Reclame

Franciscus

#4 , 05 sep 2011 18:08

U woont in een zone waar men niet kan ingeschreven worden. Wat wil je dat de wetgever en de gemeente doen .... alle wetten naast zich neerleggen ?????

roharro

#5 , 05 sep 2011 18:11

U hebt dus geen probleem met identiteitskaart, u begaat wel een overtreding wat betreft de plaats waar u bent gehuisvest.
De chalet laat geen permanente domiciliering toe en daar wil de gemeente blijkbaar niet de ogen voor sluiten.
Uw probleem is dus enkel een gevolg van het feit dat u zich ergens laat domiciliëren waar permanente bewoning niet is toegestaan.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus

#6 , 05 sep 2011 18:18

Feit dat u de grond huurt doet niets ter zake.
wat bedoel je met ID met chip?
Identiteitskaart ??? .... u hebt al dan niet een identiteitskaart .... ik vermoed een via de provincie ????

Dobson
Topic Starter

#7 , 05 sep 2011 20:50

@ franciscus ik heb geen elektronische Id, wel een paspoort ( een reispas eigenlijk)

Dobson
Topic Starter

#8 , 05 sep 2011 20:52

ik wil niet dat ze de wetten naast zich neerleggen, ik wens enkel inlichtingen omtrent dit geval !

roharro

#9 , 05 sep 2011 20:53

ik wil niet dat ze de wetten naast zich neerleggen, ik wens enkel inlichtingen omtrent dit geval !
We hebben de antwoorden reeds gegeven. U begaat een overtreding indien u zich domicileert in een chaletpark.

Dobson
Topic Starter

#10 , 05 sep 2011 20:57

kunt u mij ook vertellen waar ik deze wet kan doorlezen ?
ps: in dit park zijn er anders heel wat die hier gedomicileert zijn !

roharro

#11 , 05 sep 2011 21:11

Men kan enkel permanent wonen in een "woonzone".
Ga na bij gemeente of het dus woonzone is en geen "recreatiezone" (gewestplan).

Franciscus

#12 , 05 sep 2011 23:05

""""de provincie heb ik wel een paspoort gekregen, maar geen id met chip """
U hebt dus enkel een reispas?
U hebt GEEN identiteitskaart?
U kan enkel een domicilie hebben op een plaats waar de wet een woongebied /woongelegenheid heeft toegestaan.
U mag wonen waar u wil (feitelijke toestand ...en de woning is beschermd door de grondwet).
U kan enkel ingeschreven worden in een huis (woning) die aan de wettelijke vereiste voldoet.
Indien niet ingeschreven zijn er wel een aantal wetgevingen waar je 'problemen' mee zal krijgen oa belastingen ....en de officiële briefwisseling ....gesignaleerd wegens geen adres - inschrijving (correctioneel vervolgbaar feit) enz enz.

Wat 'toen' kon zal NU niet meer kunnen een soort van uitdovingsbeleid.

Dobson
Topic Starter

#13 , 06 sep 2011 09:50

bedankt voor de toelichtingen

Terug naar “Archief”