Wielklem

Sterreke
Topic Starter

Wielklem

#1 , 11 sep 2011 15:41

Gisteren is er een wielklem op mijn wiel gezet.

Ik heb mijn autotje vrijdag gekocht en om deze te vervoeren
heb ik er valse platen op gezet om hem te vervoeren.
Aangezien ik geen plaats heb om hem te parkeren zonder
platen, heb ik toestemming gekregen van een vriend die
baas is van een discotheek om hem daar op de parking te zetten.

Gisteren is daar de politie gekomen,
ik heb gehoord dat het een privé parking is
en vraag mij af ofdat dit dan wel kan?

En wat ik moet doen?
Ik ging morgen normaal achter mijn verzekering.

Dit gaat waarschijnlijk een gans proces zijn?

mvg,
Sterreke

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 11 sep 2011 20:52

Artikel 20
Onverminderd de bevoegdheden verleend door het Wetboek van strafvordering, kan iedere officier van gerechtelijke politie en iedere ambtenaar of agent van de openbare macht die bevoegd is om proces-verbaal op te maken wegens overtreding van deze wet, beslag leggen op het rijtuig of op de kentekenplaten ervan wanneer er redenen zijn om aan te nemen dat de burgerrechtelijke aansprakelijkheid waartoe een motorrijtuig dat in het verkeer is gebracht op de openbare weg of op een van de in artikel 2, § 1, bedoelde terreinen aanleiding kan geven, niet is gedekt.

Wanneer het rijtuig niet in het verkeer is gebracht op de openbare weg kunnen diezelfde officieren, ambtenaren en agenten eveneens iedere maatregel nemen die ertoe strekt te waarborgen dat het rijtuig niet op de openbare weg of op de op artikel 2, § 1, bedoelde terreinen in het verkeer zal worden gebracht.

Een afschrift van het proces-verbaal wordt aan de eigenaar van het motorrijtuig gezonden binnen twee dagen na de dag waarop diens identiteit kon worden vastgesteld.

Tijdens de duur van het beslag blijft het risico voor de eigenaar van het rijtuig.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 sep 2011 22:20

'valsheid in geschriften niet vergeten ....valse nummerplaten'.
Het is de titularis van de echte nummerplaat die nu veel problemen met de politie gaat krijgen ....
En daarna de verkoper van uw voertuig en dan tenslotte uzelf.
Wordt mogelijk dringen op de rechtbank
Niet verzekerd, niet ingeschreven, valse nummerplaten ... u hebt toch een rijbewijs hoop ik.
Rekening zal zo al hoog genoeg zijn enkele duizenden Euro, rijverbod en een gevangenisstraf.

Reclame

mava105

#4 , 12 sep 2011 10:22

Rekening zal zo al hoog genoeg zijn enkele duizenden Euro, rijverbod en een gevangenisstraf.
De huur van de wielklem niet vergeten. Per dag dat de wielklem op uw auto staat kan men u een "huur", of noem het "gebruiksrecht :lol: " aanrekenen voor dat toestel. :(

sniper

#5 , 12 sep 2011 12:24

vraagje,
1.- is het nu een privé parking of niet
2.- staat het voertuig daar met of zonder nummerplaat (vals of niet)
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Franciscus

#6 , 12 sep 2011 17:30

Let wel parkings van een grootwarenhuis zoals ( Makro) .... daar worden voertuigen zonder of met (valse) nplt ook weggetakeld door politie.
Verder zie sniper

eylis

#7 , 13 sep 2011 11:18

cfr sterre: "......Aangezien ik geen plaats heb om hem te parkeren zonder
platen, heb ik toestemming gekregen van een vriend........."
-> auto stond daar dus zonder platen (anders zou sterre de auto daar niet gezet hebben, waar wel bij haar thuis.
-> ik vermoed dat deze parking privé is en de auto daar zo mag staan. Ik zie wel meer ato's zonder nummerplaten staan op privéparkings, zonder dat men zich daarmee moeit. Trouwens de disco-uitbater weet zelf heel goed of hij dit mag toestaan. Ik denk dat de politie niet goed ingeschat heeft of dit openbare weg is of niet...

Franciscus

#8 , 13 sep 2011 18:00

Gezien geen verdere info .... zal het de rechtbank zijn die verder het verhaal zal afmaken.

Terug naar “Archief”