"Beroepsgeheim"

ippa
Topic Starter

"Beroepsgeheim"

#1 , 15 sep 2011 13:16

Hallo,

Stel het volgende:
* werknemer A werkte bij een bedrijf B tot aan zijn pensionering (> 35 jaar)
* doctoraatsstudent onderzoekt een thema waarover A zeer veel informatie heeft

Vraag:
* Mag A informatie betreffende het onderzoeksthema van de student doorgeven aan deze student? Het betreft een product / methode dat door verschillende "gelijkaardige" bedrijven gebruikt werd / wordt en in feite niet echt als een "beroepsgeheim" kan beschouwd worden.

Dank,
JLD

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 sep 2011 13:22

Hangt van de contractuele overeenkomst af.

http://www.belgium.be/nl/justitie/priva ... epsgeheim/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://users.myonline.be/allemeesch/Kli ... WB-458.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

jojan

#3 , 15 sep 2011 13:43

Ik zou er toch voorzichtig mee zijn, op voorhand toestemming vragen aan het bedrijf...

Reclame

Franciscus

#4 , 15 sep 2011 13:52

Er kunnen bepaalde rechten worden geschonden vb patenten, uitvindingen enz enz

Gebruiker21

#5 , 20 sep 2011 09:30

Er kunnen bepaalde rechten worden geschonden vb patenten, uitvindingen enz enz
Worden deze rechten niet pas geschonden als de "technologie" beschreven in de patenten ook effectief uitgevoerd wordt? De informatie die in te patenten staat, is op zich is immers door iedereen in te kijken, niet?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Archief”