Ik heb onlangs een tweedehandsmoto gekocht in een grote garage. Na een testrit en enkele vragen besloot ik hem te kopen.
ik zou hem binnen 3 dagen komen betalen en dan meenemen. nadat ik de papieren had getekend en betaald ging de garagist de papieren halen.
Nu bleek plots dat de moto eerder ingeschreven was in Luxemburg, en dat het originele inschrijvingsbewijs van in Luxemburg niet aanwezig was.
Hij vertelde me dat ik dit niet nodig had om de moto in te schrijven aangezien hij afkomstig was uit een land in de Benelux.
als ik het papier nodig had was dat geen probleem want zijn collega in Luxemburg had dat papier in zijn bezit.
Ik ben dus naar de DIV gegaan waar ze mij vertelden dat ik dat papier toch nodig had.
Ik belde terug naar de garagist en hij zei dat hij dat direct in orde ging brengen.
Nu, drie weken en een hoop smoesjes later, blijkt dat de papieren verloren zijn. Hij heeft me dus de hele tijd aan het lijntje gehouden.
Ik wil nu mijn geld terug, want eerdat al de papieren in orde zijn is het al november.
De garagist vertelde me zelf dat hij geen moto zonder papieren mocht verkopen omdat dit strafbaar is.
Klopt dit? Heb ik het recht om de moto terug te brengen en mijn geld terug te vragen.
Ik heb op de moto niet meer gereden sinds de testrit en voor de rest is hij ook nog net hetzelfde als bij de verkoop.
Hopelijk snel antwoord,
Bob