aanrekening advokaat na 4 jaar

Kevinvanloon
Topic Starter

aanrekening advokaat na 4 jaar

#1 , 04 okt 2011 09:59

hoi,

mss kan iemand mij hierbij helpen...

een 6 tal jaar geleden lag ik in proces met mijn ex vriendin voor het co-ouderschap van mijn dochter.
ik had daarvoor advokaat x onder de arm genomen.

ongeveer een tweetal weken voor de zaak moest voorkomen liet advokaat x weten dat de zaak doorgespeeld wa naar advokaat Y, die mij dan ging vertegenwoordigen.

de avond voor het proces belt Y mij op, om te zeggen dat een van haar kindjes ziek is en daardoor vervanger Z zal komen.

op de dag van het proces was Z inderdaad aanwezig, maar zoals verwacht kon die niets inbrengen in de zaak.

bon, de zaak wordt uitgesproken en alles is afgehandeld en de advokaat X stuurt een afrekening van ongeveer 800€. Ik heb die niet betaald uit princiepe en ik heb dat ook laten weten via een aangetekend schrijven (waar ik uiteraard na 4 jaar geen bewijs meer van heb).

sindsdien heb ik van X, Y of Z niets meer gehoord.

tot recent, nu ondertussen meer dan 4 jaar later, krijg ik een mooie brief dat ik nog een saldo verschuldigd ben van ong 2300€, en dit dien te betalen binnen de 8 dagen...

kan dit zomaar?

Wat kan ik hier het best mee aanvangen? betalen (wat eigenlijk niet gaat tenzij in afbetaling) ?
en wat kan een normale mens als ik tegen een advokatenkantoor beginnen?

thanks alvast !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Justiceseeker

#2 , 04 okt 2011 11:12

hoi,

mss kan iemand mij hierbij helpen...

een 6 tal jaar geleden lag ik in proces met mijn ex vriendin voor het co-ouderschap van mijn dochter.
ik had daarvoor advokaat x onder de arm genomen.

ongeveer een tweetal weken voor de zaak moest voorkomen liet advokaat x weten dat de zaak doorgespeeld wa naar advokaat Y, die mij dan ging vertegenwoordigen.

de avond voor het proces belt Y mij op, om te zeggen dat een van haar kindjes ziek is en daardoor vervanger Z zal komen.

op de dag van het proces was Z inderdaad aanwezig, maar zoals verwacht kon die niets inbrengen in de zaak.

bon, de zaak wordt uitgesproken en alles is afgehandeld en de advokaat X stuurt een afrekening van ongeveer 800€. Ik heb die niet betaald uit princiepe en ik heb dat ook laten weten via een aangetekend schrijven (waar ik uiteraard na 4 jaar geen bewijs meer van heb).

sindsdien heb ik van X, Y of Z niets meer gehoord.

tot recent, nu ondertussen meer dan 4 jaar later, krijg ik een mooie brief dat ik nog een saldo verschuldigd ben van ong 2300€, en dit dien te betalen binnen de 8 dagen...

kan dit zomaar?

Wat kan ik hier het best mee aanvangen? betalen (wat eigenlijk niet gaat tenzij in afbetaling) ?
en wat kan een normale mens als ik tegen een advokatenkantoor beginnen?

thanks alvast !
Advocaten kunnen tot 5 jaar teruggaan voor hun honoraria.

Spijtig dat U geen kopie meer bezit van uw aangetekend schrijven maar niets belet U nù hetzelfde te doen en verzet aan te tekenen tegen die som. U kan voorstellen naar de stafhouder te gaan om te vragen dat ie bemiddelt op basis van de gemaakte "handelingen" en wat gebruikelijk is in de sector. Heeft U detail van de "rekening"? Het kan zijn dat de stafhouder bemiddelt maar meer niet. Als de tegenpartij voet bij stuk houdt, zal U een andere weg in moeten. U kan arbitrage aanvragen maar U kan ook aanvechten voor de rechtbank van Eerste Aanleg... . Het beste blijft de "mediatie" en onderhandelen met de advocaat (als die zich redelijk opstelt want vrij beroep = handelaar... ). U kan ook nà dat U overeengekomen bent, en immer voorstellen maandelijks af te korten. Doe dat allemaal schriftelijk (aangetekend als dat nodig is en als U een akkoord heeft bereikt en behoud natuurlijk kopie van alles. U kan het nodig hebben...).

Justiceseeker

PS. U kondigt zich aan met "hoi", een typische Nederlandse groetformule. Ik antwoord op een situatie in België. In NL moet U dus op een NL- juridisch forum zijn. Andere wetten en andere procedures.
Laatst gewijzigd door Justiceseeker op 04 okt 2011 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Kevinvanloon
Topic Starter

#3 , 04 okt 2011 12:09

Justiceseeker,

Thanks voor de info...

Aangezien ze 5 jaar kunnen teruggaan, is er niet veel meer tegen te beginnen denk ik.
Mijn eerste reactie was om de advokaat in kwestie te contacteren, maar hij is blijkbaar plots een moeilijk bereikbaar man geworden.

ik zal zowiso een nieuwe aangetekende brief sturen, met dezelfde uitleg en kijken hoe hij reageert.

In arbitrage gaan is zeker een oplossing, al ben ik bang dat ik daardoor meer kosten ga hebben.

Ik heb nog gevallen gehad waar ik dacht dat ik "gelijk" had, die verkeerd afgelopen zijn.

Blijkbaar is er een verschil tussen principiele (lees: menselijke) en wettelijke normen, als je snapt wat ik bedoel...

Kevin.

Ps. ik ben wel degelijk Belgisch hoor... :-)

Reclame

Terug naar “Archief”