wie dagvaarden?

koen999
Topic Starter

wie dagvaarden?

#1 , 24 sep 2011 16:27

hallo

ik zou de firma X willen dagvaarden, hun maatschappelijke zetel is echter in Luik.
ze hebben verschillende vestigingen , ik kocht het product in Gent en zou de zaak dus ook in Gent willen laten voorkomen. Volstaat het de deurwaarder naar Luik te sturen of hoe gaat dat in zijn werk?

alvast bedankt voor de nodige info

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 sep 2011 16:32

Om te beginnen haal de naam uit uw vraag .... laster en eerroof liggen om de hoek.
Lees de regels van het forum.
Trouwens zonder naam kan je uw vraag iets beter stellen
Bent u handelaar of particulier.
Wat is het probleem, garantie, defect, aankoopvoorwaarden, gebruiksaanwijzing enz.
Wat hebt u al gedaan alvorens te dagvaarden enz enz

jojan

#3 , 26 sep 2011 08:29

Wanneer bepaald is welke rechtbank bevoegd is, moet men ook nog beslissen waar de zaak moet behandeld worden. In burgerlijke zaken is dat voor de rechter van de woonplaats van de verweerder of voor de rechter van de plaats waar de verbintenis is ontstaan.

Voor strafzaken is het de rechtbank van de plaats waar het misdrijf is gepleegd, de rechtbank van de plaats waar de verdachte verblijft of de rechtbank van de plaats waar de verdachte kan worden aangetroffen bevoegd.

Voor rechtspersonen is het de rechtbank van de plaats van de maatschappelijke zetel en die van de plaats van de bedrijfszetel – in het geval van een buitenlands bedrijf – van de rechtspersoon.

Reclame

xena

#4 , 26 sep 2011 12:34

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.

koen999
Topic Starter

#5 , 26 sep 2011 15:41

"waar hebt u uw ingebrekestelling naar gestuurd ?"

naar de maatschappelijke zetel van de firma

j.demoor

#6 , 27 sep 2011 10:26

Ik ga ervan uit dat het een burgerlijke zaak betreft en dat u bij het SLUITEN van uw overeenkomst niet gebonden werd door een ‘forumbeding’ .

“Art.624.Met uitzondering van de gevallen waarin de wet uitdrukkelijk bepaalt welke rechter bevoegd is om kennis te nemen van de vordering, kan deze naar keuze van de eiser worden gebracht;1° voor de rechter van de woonplaats van de verweerder of van één der verweerders;2° voor de rechter van de plaats waar de verbintenissen, waarover het geschil loopt, of een ervan zijn ontstaan of waar zij worden, zijn of moeten worden uitgevoerd;3° voor de rechter van de woonplaats gekozen voor de uitvoering van de akte...”(Gerechtelijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 sep 2011 18:54

En wat was uw klacht??

koen999
Topic Starter

#8 , 27 sep 2011 21:20

ik heb vijf maand moeten wachten op een deur en een raam terwijl de bestelbon drie maand vermeldt. daardoor derf ik twee maand huur

bartvdv

#9 , 27 sep 2011 21:28

Dus de deur en het raam zijn al geleverd? Dan kan je het beter zo laten.

koen999
Topic Starter

#10 , 29 sep 2011 20:31

ja ik vrees er ook voor. ik loop wel 1200 euro mis door hun schuld

koen999
Topic Starter

#11 , 06 okt 2011 16:51

heb een voorstel gekregen van hen: 254 euro
belachelijk laag maar goed- beter dan niks

Terug naar “Archief”