Schulden ex

San1965
Topic Starter

Schulden ex

#1 , 09 okt 2011 23:24

In 2007 hebben mijn toenmalige vriend en ik een huis gekocht in Belgie (wij zijn beiden Nederlanders). Het huis staat op allebei onze namen. In 2008 eindigde onze relatie alweer en ben ik terug in Nederland gaan wonen. Mijn ex bleef in het huis wonen en wilde destijds de kosten niet (geheel) betalen om mijn naam uit de eigendomsakte en hypotheekakte te laten verwijderen en dus is het huis al die tijd op ons beider namen blijven staan. Mijn ex heeft volgens eigen zeggen het huis toen verhuurd aan derden en is zelf ook weer naar Nederland gekomen, zowel zakelijk als prive. Het contact tussen mij en mijn ex is nihil. Nu (oktober 2011) heb ik een schrijven ontvangen dat er beslag zal worden gelegd op het woonhuis in Belgie vanwege het niet nakomen van de verplichtingen (schulden). Dit betreft dus de schulden van mijn ex die hoogstwaarschijnlijk een achterstand heeft met de betalingen. Nu komen ze dus ook de schulden op mij verhalen. Wat kan ik doen???

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 okt 2011 18:30

Welke kosten worden bedoeld? Van wie kwam het schrijven?
Maar gezien u eigenaar bent kunnen zullen alle kosten die samenhangen met aankoop, belasting,lening naar beide eigenaars gaan.
Wie heeft de baten van de verhuur gehad?

j.demoor

#3 , 11 okt 2011 09:08

“Art.1560.De schuldeiser kan de uitwinning vervolgen : 1° van de onroerende goederen en van hun als onroerend goed beschouwd toebehoren die eigendom zijn van zijn SCHULDENAAR...”(Gerechtelijk Wetboek=Ger.W.).

‘Dit betreft dus de schulden van mijn ex’

De schuldeiser kan betreffende schulden van uw ex geen uitwinning vervolgen op uw eigendomsdeel van het onverdeelde huis.

“Art.1561.Niettemin kan het beslag op het onverdeelde aandeel van de schuldenaar door zijn persoonlijke schuldeisers niet worden ten uitvoer gebracht vóór de verdeling of de veiling, die zij kunnen vorderen...”(Ger.W.).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Archief”