kosten balkons als mede eigenaar gelijkvloer

vero78
Topic Starter

kosten balkons als mede eigenaar gelijkvloer

#1 , 27 okt 2011 11:26

Hallo,

Ik ben eigenaar van een gelijkvloersappartement in een gebouw van 3 appartementen (1ste+2de). De voegen van de balkons op 1ste en 2de vallen naar beneden in mijn tuintje. Ik heb met de mede eigenaars gesproken en zou willen dat de voegen gemaakt worden daar het op iemands hoofd kan vallen EN omdat we het gebouw goed dienen te onderhouden.

Nu krijg ik een voorstel / offerte van mijn bovenbuurvrouw dat ze de balkons volledig willen laten doen.
Tegels van de balkons uitbreken, leuning afschuren en terug verven, chape leggen nieuwe aansluiting voor afloop. De kostprijs is bijna 3000€ voor de 2 balkons. Ik ben verschoten van de prijs en wil dan ook niet zomaar akkoord gaan daar ik helemaal geen extra heb aan die kost. Het zijn de balkons op 1ste en 2de.

Ben ik verplicht te delen in kosten voor de balkons, daar ik geen balkon heb?

Als we iets aan de trap zouden doen, ben ik dan ook verplicht om hier in te delen, daar ik op een gelijkvloers zit? (tenzij het de keldertrap zou zijn natuurlijk deze wordt ook door mij gebruikt)
Welke kost mag ik dan inbrengen vb rooster voor het keldergat in mijn tuintje af te dekken?

bedankt,
V78

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 27 okt 2011 12:09

U dient de basisakte te raadplegen om na te kijken hoe u dient te delen in de kosten Van de terrassen.

In het algemeen is de onderbouw (gebinte) van de terrassen gemeenschappelijk, doch is de betegeling privatief. Indien de voegen van het gebinte dienen hersteld te worden is dit een gemeenschappelijke kost, waterdicht maken terras en herstellen afvoeren van regenwater idem, echter de tegels en de plaatsing ervan zijn privatief.
Nogmaals dit is algemeen, u dient er de aankoopakte/basisakte op na te slaan.

Reclame

Terug naar “Archief”