Da verbouwingswerken vorderen en begin september besluit ik om Pidpa te melden van een mogelijk lek. Ik wist namelijk dat daar langs die schutsels de leiding van de Pidpa ligt. Ik zat al een tijdje hiermee in gedacht, maar met het idee dat ik binnekort een oprit zou willen aanleggen wou ik zeker zijn dat het geen lek was. Het zou maar zonde zijn als er misschien iet zou gaan verzakken in de oprit na een tijdje. En gewoon het feit dat ik het niet meer dan normaal vind om van zulke dingen melding te maken aan de desbetreffende firma.
Ik bel dus (12 of 13 september denk ik) naar pidpa om dit lek te melden. Het is aan hun kant van de meter en ik dacht dus dat ik er goed aan deed om dit te melden. Goed voor mij, maar ook goed voor hen ook, want een lek is voor hen toch ook een lopende kost! Ik doe deze uitleg als hierboven en krijg daarop direct de vraag of het "nu" donderdag past dat er iemand kan langskomen. Ik zorg ervoor dat men vader ter plaatse kan zijn en voila.
Donderdag 15 september(denk ik... kan er een week naast zitten) komen ze langs. Het was toen trouwens al een hele week aan het regenen en die dag regent het bijna aan één stuk door. De grond is dus overal nat. Ze graven een put op de plek daar waar ik vermoedde dat het lek was, maar ze vinden niets. In hun verslag staat trouwens iets van "de grond was overal droog", dat heb ik gisteren vernomen tijdens een telefoongesprek met pidpa grobbendonk.
Allemaal goed en wel, maar dan krijg ik op 10 oktober een factuur van 148,58 euro voor de uitgevoerde werken. Te betalen voor 31 oktober 2011. Dat vond ik wel straf, want daarover was me niets verteld aan de telefoon. Er was me enkel gevraagd wanneer er iemand kon langskomen he. Ik bel naar pidpa, ze gaan me terug bellen. Dikke week later bel ik nog eens en dan kunnen ze me ineens doorverbinden naar grobbendonk waar de factuur gemaakt is. Daar krijg ik te horen dat ik later terug moet bellen, want de persoon die de factuur heeft opgemaakt is op vakantie. En zo kon ik dus eindelijk gisteren, donderdag 27 oktober de juiste persoon E.A. aan de lijn krijgen.
E.A. wist me toen iets te vertellen waarvan ik nooit niet van op de hoogte ben gebracht... Dat ik namelijk zelf voor de kosten moet opdraaien indien er geen lek te vinden is. Toen ik zei dat ik hiervan nooit op de hoogte was gebracht, wou ze me niet geloven wat ze melden dit altijd!... Komaan, hadden ze me dit gemeld dan had ik zelf wel ne grote put gegraven om dit zelf na te kijken. Er is geen weg rond, ik zal moeten betalen bleef ik horen van E.A. Het maakte niet uit wat ik zei. na een kwartier zei ze dan dat ik alles in een brief moest neerschrijven als ik dan toch zo zeker van men stuk was en ik uit goede bedoeling voor de firma dit in de tijd melde enzo... En die brief moest ik dan naar haar sturen! En dan zou ze het nog eens nalezen en voorleggen aan de mensen die de werken zijn komen uitvoeren!!! Dus die brief is al even nutteloos als de 2 gesprekken die ik met haar heb gehad, want ze blijft bij haar standpunt zegt ze zelf: Ik moet betalen want ik ze zouden me zeker op de hoogte hebben gebracht!
Mijn vraag aan jullie: Moet ik me neerleggen bij de feiten en betalen of is hier nog iets aan te doen. Ik kan er zelf op het eerste zicht niets aan doen en dat frustreerd mij!!
Ik heb al gepolst en er zijn geen gegevens/opnames van dat belangrijke gesprek toen ik de eerste keer de melding deed... of ze willen ze niet geven.