Probleem ramen

Thix
Topic Starter

Probleem ramen

#1 , 01 nov 2011 11:09

In 2005 is ons appartement gebouwd en hebben wij dit gekocht. Nu hebben wij gemerkt dat in de winter periode onze aluminium raam kader steeds heel vocht/nat is.
Daarom heb ik mezelf een vochtigheidsmeter en temperatuurmeter gekocht. Vochtigheid lijkt mij normaal rond de 50%.
Als het buiten 5°C is dan is de binnenzijde van het aluminium rond de 8 à 9°C, temperatuur in huis is dan 20°C. Wat volgens mij zou een raam van 2005 toch wel iets beter moeten isoleren. Het glas zelf is 16°C en heeft een K waarde van 1,1. Nu heb ik aan de bouwfirma de gegevens van de firma die de ramen heeft geplaatst gevraagd maar deze persoon zegt dat er niets mis is met de ramen. Al wenst hij hier niet meer tijd in te steken.
Is er iemand die dit officieel kan inspecteren? Zodat ik indien nodig dit kan gebruiken naar de firma die de ramen heeft geplaatst.
Of wat raden jullie aan om dit probleem te behandelen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 nov 2011 12:17

Laat eens naar de ramen kijken door een architekt, of een andere firma dan deze die de ramen heeft geplaatst. Mogelijks zijn de aluprofielen die bij u gebruikt zijn niet voor zien van een thermische brug, alhoewel ik niet zeker weet of die toen nog mochten gebruikt worden.
Te temeperaturen die je daar opgeeft zijn van geen tel, omdat ze een momentopname zijn, en niet in een labo werden opgenomen..
Wat zegt het verkoopslastenboek over die ramen? Heb je het merk van de aluprofielen dat is gebruikt? (Niet de firma die de raamen maakte) Dan zou je eventueel de fabrikant of de invoerder kunnen raadplegen.

Thix
Topic Starter

#3 , 01 nov 2011 13:08

Zouden Reynaers profielen zijn. Heb al een Andere firma laten komen en die hebben mij verteld dat er iets niet in orde zou zijn. Misschien de blauwe dorpel die het frame raakt achter de thermische isolatie. Ook de afdichting is niet 100%. Vraag is natuurlijk wie zoiets grondig kan nakijken.

Ik heb 2 foto's online gezet geeft altijd een beter idee.
http://Www.flickr.com/photos/69322260@N04

Reclame

mava105

#4 , 01 nov 2011 16:23

Zonder een raam te demonteren kan je hier moeilijk de oorzaak vinden.
Neem eens kontakt op met Reynaers, leg hun het probleem uit en zeg dat je helemaal niet tevreden bent met hun ramen. Zeg nog niet wat de vermoedelijke oorzaak is, want dan komen ze misschien niet.
Als je klaagt dat je bij vrienden en kennissen hun profielen nooit zou aanbevelen omdat ze condens veroorzaken, en een koudebrug hebben, komen ze zeker om het te onderzoeken.
Met hun verslag zou je dan de plaatser kunnen aanspreken. Dit lijkt me een duidelijk voorbeeld van een verborgen gebrek. (10 jaar waarborg), maar je zal hier waarschijnlijk wel via de rechtbank moeten gaan.
De gerechtsdeskundige zal waarschijnlijk ook een raam (klein) laten demonteren om tot een gefundeerd besluit te komen.

Thix
Topic Starter

#5 , 01 nov 2011 16:31

Ja ik zal eens een mail schrijven naar Reynaers. Dan zullen we inderdaad hopen dat ze eens komen.
Rechtbank lijkt mij nogal dure oplossing maar ik ga eerst hopen dat het op een andere manier verloopt.
Zou de rechtsbijstand van mijn verzekering trouwens kunnen ingeschakeld worden? Iemand vertelde mij dat deze niet tussen komt omdat het een contractueel geschil is.

mava105

#6 , 01 nov 2011 16:42

Rechtbank lijkt mij nogal dure oplossing maar ik ga eerst hopen dat het op een andere manier verloopt.
Bedenk dat je minstens de volgende 25 jaar met dezelfde raamproblemen zal blijven zitten, samen met een hoger energieverbruik en een ongezond klimaat in huis (mogelijks met schimmels tot gevolg)

Terug naar “Archief”