domicilie

bartvanseveren
Topic Starter

domicilie

#1 , 21 nov 2011 13:13

Beste,

Ik zou vanaf volgende zomer, en dit voor een paar jaar 6 maanden in Belgiê en6 maanden in het buitenland verblijven. In het buitenland niet op een vast adres en als ik hier in België ben, ook steeds op een ander adres. Er zijn tegenwoordig heel wat sites waar je na wat zoeken wel een kamer of appartement vindt dat je kan huren omdat de huurder of eigenaar zelf voor een tijdje naar het buitenland trekt. De vraag is hoe dat dan zit met mijn domicilie adres. Kan ik dat bij iemand anders plaatsen, bijvoorbeeld mijn ouders, zodat officiële post gedurende mijn afwezigheid niet blijft liggen en dan mijn tijdelijke woonst hier als een verblijfadres op geven?

Vriendelijke groeten,

Bart Van Severen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 nov 2011 13:20

Voor de wet kan je in België maar een domicilie hebben.
Een verblijfadres is dus voor de Belgische wetgeving als niet bestaand (officieel) te beschouwen.
U kan u via adres ouders een referentieadres geven gezien u in het buitenland verblijft.
Doe navraag bij de gemeente.

zie oa volgende link
http://www.ocmw-info-cpas.be/images/upl ... s__Nl_.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Archief”