Beste,ik had volgende vraag. Mijn woning staat enkele maanden te koop via een erkend makelaarskantoor. Ik ben niet tevreden over hun manier van werken, geleverde inspanningen, niet maandelijks schriftelijk rapporteren (zoals overeengekomen in contract, niet beantwoorden van mails van geïnteresseerde kopers die dan maar rechtstreeks 'binnenvallen', hetgeen overigens begrijpelijk is) maar goed dit is in zekere zin subjectief.
Graag wil ik het contract opzeggen door gebruik te maken van volgende clausule in het contract: "opzegging" De eigenaar(s)beschikt/beschikken over de mogelijkheid om de overeenkomst vroegtijdig eenzijdig zonder motivering op te zeggen mits een opzegvergoeding wordt betaald aan kantoor X ten belope van 50% van het overeengekomen makelaarsloon"
Indien ik dit doe, ben ik dan nog steeds gebonden aan het feit dat als ik binnen de 6 maanden zou verkopen aan iemand die op hun lijst voorkomt, hen het volledige makelaarsloon verschuldigd ben? (hetgeen vermeld staat in een andere bepaling in het contract) of vervalt dit dan?alvast bedankt voor uw antwoord